Limitowana produkcja Jaguara F‑Type Project 7 [aktualizacja]
Jaguar zapowiedział ograniczoną produkcję modelu F-Type Project 7.
26.06.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:16
Jaguar F-Type Project 7 ma być najszybszym Jaguarem w historii marki. Zadebiutuje na Goodwood Festival of Speed 26 czerwca. Według Auto Express samochód ma być napędzany doładowanym silnikiem V8 o mocy 567 KM połączonym z 8-biegową, automatyczną skrzynią biegów. Ma się rozpędzać do setki w mniej niż 4 s. Jaguar odmawia udzielania jakichkolwiek informacji.
Model F-Type Project 7 ma mieć wiele mechanicznych ulepszeń, takich jak ceramiczne hamulce, nowe zawieszenie z przodu, adaptacyjne amortyzatory i układ zarządzania momentem skręcającym. W zakresie stylistyki Project 7 wyróżnia się odmienionym bodykitem. Ma też mniejszą szybę czołową i poprawioną aerodynamikę. O lepszą stabilność przy dużej prędkości zadba pakiet spojlerów z karbonu, z tylnym skrzydłem w roli głównej.
Produkcja będzie ograniczona do 250 sztuk, a ruszy prawdopodobnie w przyszłym roku.
[aktualizacja 26 czerwca]
Poznaliśmy kilka szczegółów technicznych dotyczących nowego Jaguara F-Type Project 7. Został on zbudowany, aby upamiętnić legendarny model D-Type, który w tym roku obchodzi 60. urodziny. Praktycznie całe nadwozie jest zrobione z włókna węglowego wraz z mocno rozbudowanym zestawem aero. Dwudziestocalowe felgi obuto w opony Pirelli P Zero. Samochód ma być sprzedawany w pięciu kolorach: Ultra Blue, Caldera Red, British Racing Green, Ultimate Black oraz Glacier White.
Kabina standardowego F-Type nie oddawała tego, co chcieli przekazać projektanci, więc zmieniono tapicerkę na pikowaną, zastosowano wykończenia z włókna węglowego i polerowanego aluminium, nie brakuje również Alcantary. W każdym egzemplarzu znajdzie się tabliczka z indywidualnym numerem egzemplarza podpisana przez znanego projektanta, Iana Calluma.
Silnik, który ma uczynić z tego modelu najszybszego do tej pory Jaguara, to 5-litrowe V8 z doładowaniem o mocy 575 KM i momencie obrotowym sięgającym 680 Nm. Będzie on łączony tylko z 8-stopniową przekładnią QuickShift. Samochód ważący 1585 kg będzie się rozpędzał do 60 mil na godzinę w 3,8 s, a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 300 km/h.
By pojazd prowadził się możliwie najlepiej, zawieszenie przednie zaprojektowano od nowa, zastosowano aktywne amortyzatory, zmieniono stabilizatory i zmodyfikowano układ stabilizacji toru jazdy. W tylnej osi znajduje się aktywny dyferencjał, a na piastach kół ceramiczne tarcze hamulcowe.
Jak już wspomniałem, samochód będzie sprzedawany od przyszłego roku w limitowanej serii 250 sztuk.