Lifting Smarta - co się zmieniło?

Smart wchodzi w rok modelowy 2011 z bardzo mocnym akcentem, "flagowy", ale wcale nie największy model ForTwo doczekał się bowiem liftingu. Co się zmieniło w miejskim maluszku? Największych i najistotniejszych zmian nie widać gołym okiem,

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Smart wchodzi w rok modelowy 2011 z bardzo mocnym akcentem, "flagowy", ale wcale nie największy model ForTwo doczekał się bowiem liftingu. Co się zmieniło w miejskim maluszku? Największych i najistotniejszych zmian nie widać gołym okiem,

Gdyby nie światła do jazdy dziennej wykonane z bardzo modnych ostatnio diod LED, na powyższym zdjęciu trudno byłoby doszukać się poliftingowych nowości. Jest ich kilka, jednak na szczęście nie wszystkie dotyczą tylko wyglądu zewnętrznego auta, najpoważniejsze zmiany zaszły "pod maską " ulicznego wojownika, który musi bronić się przed atakami ze strony konkurencji, jak chociażby Toyota IQ.

Inżynierowie Mercedesa, który jest właścicielem Smarta, ulepszyli gamę silników zmieniając oprogramowanie jednostki sterującej. W efekcie zmniejszył się apetyt na paliwo oraz emisja CO2, o której spadek tak bardzo zabiegają ekolodzy. "Zieloni" z miłą chęcią kupiliby Smarta ForTwo z silnikami o mocy 60 i 70 koni mechanicznych, gdyż w obu przypadkach dzięki zmianie układu wydechowego udało się zmniejszyć spalanie do 4.2-litra na setkę, natomiast emisja CO2 wynosi tylko 97g/km.

Mocniejsza, 83-konna odmiana spala 4.9-litra paliwa i produkuje 114 g CO2/km. Najkorzystniej wypada pod tym względem 54-konny Diesel cdi, który emituje zaledwie 86g CO2. "Cięcia dwutlenku węgla" nie ominęły również topowych wersji z motorami Brabusa, teraz 97- i 101-konne Smarty wydzielają 119g/km.

Oprócz diod LED, pojawił się także nowy system nawigacji, odświeżona deska rozdzielcza, 15-calowe obręcze oraz trójramienna skórzana kierownica ze zintegrowanym sterowaniem tempomatu. Ponadto doszły nowe wersje kolorystyczne, co ciekawe są to matowe lakiery.

Wraz z wersją poliftingową na rynku pojawi się także edycja limitowana "Lightshine". Jak widać mały Smart nie potrzebuje drastycznych zmian, to auto nadal cieszy oko.

[block position="inside"]8900[/block]

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

"Wilcze oczy" można spotkać przy drodze. Tłumaczymy, czym są
"Wilcze oczy" można spotkać przy drodze. Tłumaczymy, czym są
Nowe prawo UE. Bruksela chce zmian w samochodach
Nowe prawo UE. Bruksela chce zmian w samochodach
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny