WAŻNE
TERAZ

To w ich dom uderzyły szczątki drona. "Przez okno patrzę: leci dach"

Fiat chce zbudować miejskie eko-auto

Dzisiejsze trendy motoryzacyjne są nieco dziwne. Czołowi producenci podporządkowują się grzecznie wymogom wszystkich państw i starają się budować pojazdy, które są przyjazne środowisku. Eco-friendly samochody mają dziś praktycznie wszyscy. Ostatnio panuje moda na małe, miejskie autka, które palą niedużo i emitują śladowe ilości zanieczyszczeń. Właśnie taki samochód chce zbudować Fiat. Główne założenie - emisja CO2 na poziomie 80g na kilometr.

Obraz
Mateusz Gajewski

Dzisiejsze trendy motoryzacyjne są nieco dziwne. Czołowi producenci podporządkowują się grzecznie wymogom wszystkich państw i starają się budować pojazdy, które są przyjazne środowisku. Eco-friendly samochody mają dziś praktycznie wszyscy. Ostatnio panuje moda na małe, miejskie autka, które palą niedużo i emitują śladowe ilości zanieczyszczeń. Właśnie taki samochód chce zbudować Fiat. Główne założenie - emisja CO2 na poziomie 80g na kilometr.

Rywale Fiata najczęściej już mają tego typu autka lub też są w fazie rozwijania podobnych projektów. Stąd też decyzja włoskiej firmy odnośnie budowy czegoś podobnego. Brytyjski* Autocar* już donosi, że pod maskę opisywanego modelu trafi najprawdopodobniej silnik o pojemności 900cc, który dodatkowo zostanie wyposażony w turbo. Wraz z systemem *TwinAir *oraz dwusprzęgłową skrzynią biegów tego typu rozwiązanie może się sprawdzić. Niewielka waga, połączona z małą jednostką o stosunkowo przeciętnej mocy, mogą się dobrze sprzedać.

Mówi się także o instalacji malutkiego, elektrycznego silnika, który będzie odpowiadał za napędzanie samochodu przy niskich prędkościach. Dzięki temu emisja dwutlenku węgla nie powinna przekroczyć 80g na kilometr. Jeśli Fiat rzeczywiście wprowadzi ten model na rynek, to będzie on konkurował głównie ze Smartem ForTwo, Toyotą iQ i Volkswagenem Up!.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km