LFA Centre of Excellence – tam serwisuje się europejskie Lexusy LFA

Lexus uchylił rąbka tajemnicy na temat LFA Centre of Excellence, czyli europejskiego centrum serwisowego wyjątkowego modelu LFA.

LFA Centre of ExcellenceLFA Centre of Excellence
Piotr Ślusarczyk

LFA Centre of Excellence zostało stworzone do goszczenia w swoich progach 38 europejskich egzemplarzy Lexusa LFA. Łącznie wyprodukowano 500 sztuk auta.

Serwisowanie LFA jedynie w głównych punktach jest zgodne ze sposobem obchodzenia się z innymi autami tej marki w stacjach obsługi. Jak przyznaje szef centrum Peter Dresen, w LFA Centre of Excellence egzemplarze tego sportowego auta traktowane są niemal jak samochody wyścigowe.

Obraz

Co to oznacza? Konieczność rozbierania każdego LFA z paneli nadwozia, aby dostać się do wszystkich elementów zawieszenia czy układu kierowniczego, oraz przeprowadzania drobiazgowej diagnostyki wszystkich części łącznie z dwukrotnym sprawdzaniem mocowania każdej nakrętki i śruby. Co ciekawe, centrum wyposażone jest także w aparat rentgenowski prześwietlający Lexusy LFA w poszukiwaniu ewentualnych ukrytych wad.

Po przeprowadzeniu kompleksowego serwisu pracownicy LFA Centre of Excellence odbywają każdym autem trzy jazdy testowe. Pierwszą, jeszcze na terenie centrum, samochodami pozbawionymi paneli podwoziowych, drugą poza nim na odcinku 2,5 mili (ok. 4 km) oraz trzecią, dłuższą i przeprowadzaną przy większych prędkościach na autostradzie.

Właściciele Lexusów LFA, którym nie chce wybierać się na wycieczkę do położonego w Niemczech LFA Centre of Excellence, mogą zamówić serwis swojego superauta w najbliższym centrum Lexusa. Na miejscu pojawią się wtedy mechanicy z pełnym osprzętem niezbędnym do przeprowadzenia konserwacji samochodu.

LFA Centre of Excellence - galeria zdjęć

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/6] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Policja mówi o oponach. Poważne problemy tych, co nie zmieniają
Policja mówi o oponach. Poważne problemy tych, co nie zmieniają
Czwórka to zły znak. Trzeba kupić nowe opony
Czwórka to zły znak. Trzeba kupić nowe opony
Trzy pasy w jedną stronę. Otwarto nowy odcinek ważnej drogi
Trzy pasy w jedną stronę. Otwarto nowy odcinek ważnej drogi
Alfy Romeo Quadrifoglio wrócą do oferty. Wiemy kiedy
Alfy Romeo Quadrifoglio wrócą do oferty. Wiemy kiedy
Norris dominuje w GP Meksyku i wychodzi na prowadzenie w klasyfikacji
Norris dominuje w GP Meksyku i wychodzi na prowadzenie w klasyfikacji
Pierwsza jazda: Honda Prelude – takich już nie robią!
Pierwsza jazda: Honda Prelude – takich już nie robią!
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Silnik BMW 1.5 Turbo (B38) - opinie i typowe usterki
Silnik BMW 1.5 Turbo (B38) - opinie i typowe usterki
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące