Lexus LC © materiały prasowe

Lexus pracował nad jednym lakierem kilkanaście lat. Co go wyrożnia?

Mateusz Lubczański

Odpowiednio dobrany kolor może całkowicie zmienić sposób postrzegania danego auta. Lexus doskonale zdaje sobie z tego sprawę i dlatego też najnowszy, ekskluzywny model LC pokryty został niecodziennym lakierem. Wystarczy powiedzieć, że jego opracowanie wymagało 15 lat pracy.

Lexus LC produkowany jest w Motomachi – tym samym zakładzie, z którego wyjeżdżał jedyny w swoim rodzaju LFA. Specjalnie wykwalifikowani i doświadczeni pracownicy mają 20 minut na wykonanie swojego zadania przy linii montażowej. Podobny cykl pracy zaobserwowaliśmy w manufakturze Audi gdzie powstają sportowe R8. Nic nie jest dziełem przypadku – Lexus opracował nawet specjalne stanowisko do testowania tłumików.

Lexus LC
Lexus LC © materiały prasowe

Poziom technologiczny Lexusa LC z pewnością robi wrażenie, jednak jednym z najdłużej opracowywanych elementów okazuje się… lakier. Niebieska barwa o nazwie Structural Blue wymagała 15 lat pracy. Co więcej, z racji skomplikowanego procesu technologicznego wymagającego 12 kroków, fabrykę Motomachi opuszczają zaledwie dwa niebieskie LC dziennie. Dla zapewnienia najwyższej jakości przechodzą kontrolę jakości aż 20 razy.

Inspiracją dla niebieskiej barwy były skrzydła motyla Morpho występującego w Ameryce Południowej. Po nałożeniu podkładu na karoserię aplikowane jest 40 warstw lakieru z pigmentem zawierającym co najmniej 300 miliardów płatków. Odbijają one znacznie więcej światła niebieskiego niż tradycyjne rozwiązania. Dzięki temu można odnieść wrażenie, że lakier samochodu cały czas zmienia swój odcień. Jak jednak mówią przedstawiciele marki, efekt ten nie jest zauważalny na zdjęciach.

Lexus LC
Lexus LC © materiały prasowe

Samochody pokryte lakierem Structural Blue również we wnętrzu eksponują niebieską barwę. Kontrastuje ona z pomarańczową skórą semianilinową. Taka opcja kolorystyczna dostępna jest zarówno w wersji z silnikiem V8 jak i układem hybrydowym.

Lexus LC
Lexus LC © materiały prasowe
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów