Najbardziej niezawodne auta. Ranking pokazał, jak jest naprawdę

J.D. Power to wiodąca amerykańska organizacja sprawdzająca niezawodność samochodów na rynku amerykańskim. Jak co roku, najlepiej wypadła japońska marka, ale zaskakuje drugie miejsce.

Lexus RXLexus RX
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Lexus
Marcin Łobodziński

Tegoroczny ranking J.D. Power U.S. Vehicle Dependability Study opiera się na danych zebranych od 34 175 właścicieli trzyletnich pojazdów, którzy między sierpniem a listopadem 2024 roku byli ankietowani w temacie usterek swoich samochodów.

W porównaniu z wynikami z 2024 r. branża odnotowała 6-procentowy wzrost liczby problemów na 100 pojazdów (PP100). Przy średnim wyniku 202 PP100 oznacza to o 12 więcej niż rok temu. Najczęściej usterki dotyczyły oprogramowania. Zaznaczmy w tym miejscu, że im niższa wartość PP100, tym lepszy wynik.

Oto kilka wniosków ogólnych z raportu:

  • łączność Android Auto i Apple CarPlay pozostaje największym problemem w branży drugi rok z rzędu,
  • wzrosła niezawodność samochodów elektrycznych (poprawa o 33 PP100 rok do roku),
  • spadła niezawodność samochodów hybrydowych plug-in (o 26 PP100) - to najbardziej problematyczne samochodu w podziale na rodzaj napędu,
  • najmniej problemów mają klasyczne hybrydy HEV,
  • nowe modele samochodów są bardziej problematyczne niż wcześniej wprowadzone na rynek.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Opony całoroczne vs. sezonowe - argumenty za i przeciw

Rządzą Japończycy i Buick

Lexus zajmuje najwyższe miejsce w klasyfikacji po raz trzeci z rzędu, z wynikiem 140 PP100. Wśród marek premium najlepiej po Lexusie wypadł Cadillac (169 PP100), a trzecie miejsce należy do Porsche (186 PP100).

Pośród marek popularnych Buick zajmuje najwyższą pozycję (drugie miejsce w całkowitym rankingu) z wynikiem 143 PP100. Mazda (161 PP100) zajmuje drugie miejsce, a Toyota (162 PP100) trzecie.

Średni wynik dla wszystkich samochodów to 202 PP100. Co ciekawe, poniżej tej wartości znajdziemy też marki japońskie, jak np. Subaru (212), Mitsubishi (256) czy Acurę (249). Jeszcze bardziej zaskakujące jest to, że Subaru przegrało w tegorocznym rankingu o jeden punkt z Alfą Romeo.

Najgorsze wyniki mają marki Land Rover, Audi, Jeep, Chrysler i Volkswagen - wszystkie przynajmniej 270 100PP. Tesla, jako jedyna marka w rankingu mająca wyłącznie samochody elektryczne, też nie błyszczy z wynikiem 209 100PP, czyli nieco poniżej średniej.

Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne