Lexus na sportowo - pierwszy w kolejce: GS F

Obecna oferta sportowych samochodów Lexusa ma dość poważną lukę. Pomiędzy mocno podrasowanym IS F za 59 000 dol. a supersamochodem, jakim jest LFA za 375 000 dol., Lexus nie oferuje niczego pośredniego. Tę dziurę ma zapełnić parę nowych modeli z literką F w nazwie. Na początek przyjdzie z pomocą nowy Lexus GS F.

Lexus GS F
Lexus GS F
Szymon Witkowski

02.12.2010 | aktual.: 13.10.2022 13:50

Obecna oferta sportowych samochodów Lexusa ma dość poważną lukę. Pomiędzy mocno podrasowanym IS F za 59 000 dol. a supersamochodem, jakim jest LFA za 375 000 dol., Lexus nie oferuje niczego pośredniego. Tę dziurę ma zapełnić parę nowych modeli z literką F w nazwie. Na początek przyjdzie z pomocą nowy Lexus GS F.

Według amerykańskiego "Road & Truck" samochód wszedłby do sprzedaży w 2012 roku. Oprócz oczywistych stylistycznych zmian, które wyraźnie wskazywać będą na jego sportowy charakter, model otrzyma spory zastrzyk w postaci mocy. Niemal pewne jest, że pod maską znajdzie się jednostka silnikowa znana z modelu IS F.

Źródła Toyoty podają, że 5-litrowe V8 będzie dysponować mocą 465 KM. To trochę mało, jeśli spojrzymy na konkurencję w postaci BMW M5 (premiera nowego modelu już za niespełna 3 miesiące, a moc będzie najprawdopodobniej oscylować w okolicach 580 KM) bądź Mercedesa E63 AMG.

Lexus stawia jednak na korzystny stosunek mocy do masy i według nich GS F będzie ważył ok. 1700 kg dzięki zastosowaniu aluminium i włókna węglowego. To ponad 150 kg mniej niż obecny Mercedes E63 AMG o mocy 518 KM. Toyota szacuje, że sprint do setki GS F'a zajmie mu 4,5 sekundy, a to już jest konkurencyjny czas.

Drugim modelem ze sportowymi ambicjami, który zostanie wprowadzony do sprzedaży, będzie Lexus CT 200h z oznaczeniem "F Sport". Ten jednak ze względu na napęd hybrydowy nie otrzyma żadnych prezentów w postaci dodatkowej mocy. Zmiany będą dotyczyć nadwozia, układu hamulcowego oraz układu zawieszenia uwzględniającego sztywniejsze sprężyny i amortyzatory.

Łatkę "F Sport" otrzyma najprawdopodobniej także flagowy sedan Lexusa, model LS. W przeciwieństwie do swojego hybrydowego kuzyna silnik LS zostanie poddany lekkiej kuracji wzmacniającej. Zawieszenie ma być jeszcze sztywniejsze niż w obecnej wersji "Sport". Zmiany obejmą także układ hamulcowy oraz nadwozie. Charakteru z pewnością dodadzą także minimum 20-calowe obręcze aluminiowe.

Źródło: 0-60mag

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)