Lepsze wrogiem dobrego – Sportec 911 SPR1 FL (2011)

W Genewie firma Sportec zaprezentowała dwie i pół nowości. Pierwsze dwie to 911 GT2 RS SP 800 R i Cayenne Turbo SP 580, a połówka to odświeżony model 911 SPR1 R, który teraz będzie się nazywał SPR1 FL.

Obraz
Olgierd Lachowski
Sportec 911 SPR1 FL fot.1
Sportec 911 SPR1 FL fot.1

Wcześniej SPR1 R, a teraz SPR1 FL to najmocniejszy samochód spośród aut oferowanych przez szwajcarskiego Sporteca. Auto jest napędzane silnikiem z Porsche 911. Pytanie brzmi tylko: którym? Według informacji podawanych przez tunera silnik ma objętość 3,6 l i po dwa wtryskiwacze na cylinder, co znaczy, że może to być zmodyfikowany motor o objętości 3614 cm3 np. z Porsche 911 Carrera. Z drugiej strony Sportec informuje o tym, że SPR1 FL bazuje na nowym Porsche 911 Turbo.

SPR1 FL wygląda więc na hybrydę, w której zastosowano silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa, ale nie z 911 Turbo, tylko z któregoś ze słabszych modeli. Trochę dziwne jest to podejście, bo przecież mniejszy silnik musi być bardziej wysilony, by osiągnąć deklarowaną moc. Ewentualnie z 3,8-litrowego „boksera” z Turbo dałoby się uzyskać jeszcze więcej koni.

Jednostka napędowa jest poganiana przez dwie hybrydowe turbosprężarki[sup]1)[/sup]. Powietrze zasysane przez sprężarki wpada do nich przez nowe kanały dolotowe wykonane z włókna węglowego. Po sprężeniu trafia ono do dużego „intercoolera”. W porównaniu z SPR1 R moc pozostała na tym samym poziomie i wynosi 858 KM przy 8050 obr./min, za to maksymalny moment obrotowy minimalnie wzrósł z 869 Nm do 880 Nm.

Przez wzmocnione sprzęgło Sportec i 6-biegową, manualną skrzynkę z funkcją chłodzenia oleju moc trafia na wszystkie koła. Auto jest wyposażone w mechanizm różnicowy z 60-procentową blokadą.

Optycznie auto prawie nie różni się od SPR1 R – wymieniono tylko tylne światła, tylny zderzak i oprawy bocznych lusterek – reszta pozostała bez zmian.

Samochód jest wyposażony ceramiczny układ hamulcowy z tarczami o średnicy 385 mm z przodu (8-tłoczkowe zaciski) i 350 mm z tyłu (4-tłoczkowe zaciski). Hamulce ukryte są za kołami z felgami o średnicy 20”. Na przednie felgi (o szerokości 9,0”) założono opony 255/30, zaś tylne, które mają 12,5”, wyposażone są w „gumy” 345/25. Gotowy do jazdy bolid waży 1585 kg.

Przyspieszenia od 0 do 100 km/h i od 0 do 300 km/g nie zmieniły się w porównaniu z SPR1 R i wynoszą odpowiednio 3 i 18 sekund. Różnica jest w sprincie do 200 km/h. W odniesieniu do SPR1 R Sportec deklarował czas 8,30 s, natomiast teraz wspomina o 9,70 s. Czyżby za pierwszym razem poczyniono zbyt optymistyczne założenia? Prędkość maksymalna wynosi nadal 380 km/h.

Ceny swojego wozu tuner nie podał, ale można się spodziewać, że może ona przyprawić o zawrót głowy.

Dane techniczne

  • Typ: B6
  • Ustawienie: Z tyłu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: ≈ 3600 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 858 KM przy 8050 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 238,60 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 880 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna z sekwencyjną zmianą biegów
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 385 mm, 8-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 350 mm, 4-tłoczkowe zaciski
  • Koła przednie: 9,0 x 20”
  • Koła tylne: 12,5 x 20”
  • Opony przednie: 255/30 R 20
  • Opony tylne: 345/25 R20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1585 kg
  • Stosunek masy do mocy: 1,85 kg/KM
  • Rozstaw osi: 2350 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,00 s
  • Przyspieszenie 0-200 km/h: 9,70 s
  • Przyspieszenie 0-300 km/h: 18,00 s
  • Prędkość maksymalna: 380 km/hblock position=\inside8172/block

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego