Land Rover odświeża SUV-y. Miękkie hybrydy i nowe multimedia dla Evoque i Discovery Sport

Land Rover Discovery Sport i Range Rover Evoque przeszły delikatny lifting. Wersje z roku modelowego 2021 otrzymały nowe opcje napędu i zaktualizowane multimedia. Brytyjczycy zdecydowali się skorzystać z systemu tzw. miękkiej hybrydy, co powinno poprawić płynność jazdy i obniżyć spalanie.

Miękkie hybrydy teraz zagoszczą także w silnikach diesla.Miękkie hybrydy teraz zagoszczą także w silnikach diesla.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Brytyjczycy wzorem wielu konkurentów stawiają na miękkie hybrydy. System oparty na dodatkowym zestawie odzyskującym energię i niewielkim generatorze, poza zaprezentowanymi wcześniej benzyniakami będzie stanowić wsparcie także dla dwulitrowych, czterocylindrowych silników diesla.

Słabszy z nich będzie teraz generował 165 KM mocy, mocniejszy zaś równe 200 KM. Producent chwali się, że obecność miękkiej hybrydy poprawi reakcję na gaz oraz płynność jazdy, a także pozwoli zminimalizować spalanie.

Warto wspomnieć także o benzynowym napędzie P290 z doładowaniem, przeznaczonym wyłącznie dla większego Discovery. Poza sporą mocą wynoszącą 290 KM dostaniemy tu także napęd na 4 koła i 9-stopniową, automatyczną przekładnię.

Przy okazji zmian w gamie jednostek napędowych, Brytyjczycy zdecydowali się też na modyfikacje systemu multimediów, który teraz może być aktualizowany zdalnie. Klienci powinni też docenić obecność aplikacji muzycznej Spotify i możliwość podłączenia dwóch urządzeń Bluetooth jednocześnie.

Na pokładzie znalazło się też miejsce na system filtracji i jonizacji powietrza, a także rozwiązania wspierające bezpieczeństwo jazdy - radar monitorujący sytuację za pojazdem oraz system kamer 3D działających podczas jazdy z prędkością do 30 km/h.

Odświeżony Evoque i Discovery Sport powinien trafić do salonów jeszcze w tym roku. Na razie nie wiadomo jak wprowadzone zmiany wpłyną na ceny.

Wybrane dla Ciebie
Wideo: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Wideo: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Dacia wyceniła Sandero po liftingu. Wciąż jest tanio
Dacia wyceniła Sandero po liftingu. Wciąż jest tanio
Kierowcy zapłacą dużo więcej. Rząd szykuje wielką podwyżkę ceny kursu
Kierowcy zapłacą dużo więcej. Rząd szykuje wielką podwyżkę ceny kursu
List wygląda jak przekręt. To nie oszustwo, a zapłaty nie unikniesz
List wygląda jak przekręt. To nie oszustwo, a zapłaty nie unikniesz
Zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku. Donald Tusk podpisał list
Zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku. Donald Tusk podpisał list
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zauważyła go u 20-latka
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zauważyła go u 20-latka
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥