Lamborghini prezentuje aktywne piasty. Mają zapewnić przewagę na torze

Lamborghini prezentuje aktywne piasty. Mają zapewnić przewagę na torze

Jak widać, można ulepszyć nawet tak prosty element
Jak widać, można ulepszyć nawet tak prosty element
Źródło zdjęć: © Autokult | Konrad Skura
Aleksander Ruciński
19.12.2023 10:18, aktualizacja: 20.12.2023 16:47

Kolejne podzespoły dołączają do listy aktywnych elementów. Ruchome piasty zapewniają dynamiczną zmianę kąta nachylenia kół, a tym samym optymalną przyczepność i kontrolę w każdych warunkach.

Lamborghini pochwaliło się testami zupełnie nowego rozwiązania, które może być rewolucją w kwestii dynamiki jazdy. Mowa o ruchomych piastach pozwalających na aktywne zmiany zbieżności i pochylenia kół w trakcie jazdy.

System zapewnia pochylenie kół od 2,5 stopnia ujemnego do 5,5 stopnia dodatniego. Zbieżność jest natomiast regulowana w zakresie 6,6 stopnia w każdym kierunku. Za sterowanie odpowiadają elektryczne silniczki zasilane 400-woltową instalacją. Regulują one pochylenie i zbieżność obrotowych kołnierzy znajdujących się w zespole piasty.

Lamborghini twierdzi, że rozwiązanie jest bardzo skuteczne na torze. Podczas wstępnych testów udało się poprawić czasy na torze Nardo średnio o 2,5 s, a na Imoli o 2,2 s. Na Nürburgringu było to natomiast 5 s.

Włosi nie ukrywają, że system cechuje się największą skutecznością w ciasnych łukach. Zaznaczają też, że wciąż udoskonalają tę technologię. Ma ona trafić do seryjnych pojazdów w ciągu najbliższych dwóch lat.

Warto odnotować, że największym wyzwaniem nie jest fizyczne dopracowanie konstrukcji, ale stworzenie oprogramowania, które pozwoli wycisnąć z niej jak najwięcej.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)