Lamborghini ma nowe logo – znajdź trzy różnice
Po ponad 20 latach Lamborghini postanowiło odświeżyć swoją identyfikację wizualną. Herb z bykiem prezentuje się teraz odrobinę bardziej minimalistycznie, ale zmiany dostrzegą tylko najbardziej spostrzegawczy.
28.03.2024 | aktual.: 28.03.2024 18:38
Lamborghini twierdzi, że odświeżone logo lepiej odzwierciedla wartości nowej strategii i jest odważne, niespodziewane oraz autentyczne. Ma uosabiać "innowację i determinację" oraz wpisywać się w zmianę tworzoną zgodnie z programem Direzione Cor Tauri. Co autor miał na myśli i co się właściwie zmieniło?
Nowe logo Lamborghini
Centralne miejsce w herbie nadal zajmuje szarżujący byk. Jego pozycja się nie zmieniła, wszak to nie tylko znak zodiaku założyciela marki (Ferrucio Lamborghini był zodiakalnym bykiem), lecz przede wszystkim symbol jego zamiłowania do tradycyjnych walk tych zwierząt – chociaż o tym marka już tak chętnie nie przypomina.
Z herbu usunięto elekt połysku, sylwetka byka jest bardziej konturem, a tło stało się przezroczyste. Po raz pierwszy też sam byk, bez herbu i napisu, będzie się pojawiał w cyfrowych materiałach promocyjnych marki. Nieco zmieniła się także typografia, ramka jest teraz cieńsza. Nowy znaczek występuje w trzech wersjach kolorystycznych: złotej, białej i czarnej.
Wraz z nowym logo Lamborghini zapowiada też debiut nowego zestawu ikon, zaprojektowanych przez Lamborghini Centro Stile, które będą stosowane w cyfrowych kanałach promocyjnych marki. Co ciekawe, jak deklaruje włoska firma, samo logo będzie stosowane dopiero "w przyszłych modelach marki". Czyli należy wnioskować, że obecne modele będą nadal produkowane ze starym znaczkiem.