Lamborghini Huracán GT3 EVO2 nie wyjedzie na drogi. Za to może namieszać na torach

Lamborghini pokazało kolejną, wyścigową wariację na temat Huracána. To rasowy sportowiec przystosowany do startów w zawodach GT3. W połączeniu z utalentowanym kierowcą powinien być gotowym przepisem na sukces.

Lamborghini Huracan GT3 EVO2Lamborghini Huracan GT3 EVO2
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Lamborghini
Aleksander Ruciński

Był rok 2014, gdy Lamborghini pokazało pierwszego Huracána Super Trofeo. Wersja GT3 debiutowała rok później, a odmiana EVO dołączyła do oferty w 2018 roku. W 2020 Włosi dorzucili do tego wersję GT2, a teraz pokazali kolejne, najdoskonalsze wcielenie w postaci GT3 EVO2.

Dostępna jako gotowe auto lub pakiet dla istniejących egzemplarzy, wersja GT3 EVO2 wyróżnia się maksymalnie odchudzoną konstrukcją i zoptymalizowaną aerodynamiką. Nadwozie w całości wykonane z włókna węglowego zyskało ogromny dyfuzor i jeszcze większe skrzydło. Obydwa elementy pozwoliły znacząco zwiększyć docisk tyłu.

Uwagę zwraca też dodatkowy wlot powietrza w dachu połączony z przewodami poprowadzonymi do komory silnika. Warto zauważyć, że częściowo zastąpił on standardowe, boczne otwory. Oczywiście każde ze wspomnianych rozwiązań spełnia rygorystyczne wymogi FIA.

Lamborghini Huracan GT3 EVO2
Lamborghini Huracan GT3 EVO2 © mat. prasowe / Lamborghini

GT3 EVO2 wyróżnia się także wyjątkową sztywnością strukturalną. Podłoga z włókna węglowego została dodatkowo wzmocniona Zylonem, a we wnętrzu pojawiła się klatka bezpieczeństwa. Szyby z pleksiglasu zostały natomiast przytwierdzone do nadwozia na stałe przy użyciu śrub.

W stosunku do poprzednich odsłon Włosi zmienili również charakterystykę ABS-u i systemu kontroli trakcji oraz zmodyfikowali sterowanie tymi elementami. O tym jak wprowadzone poprawki wpłyną na osiągi przekonamy się za kilka miesięcy.

Chętni na gotową wyścigówkę Lambo mogą składać zamówienia. Na torowy debiut jednak poczekamy. Zaplanowano go na wyścig Daytona 24, który odbędzie się w styczniu 2023 roku.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/31] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Lamborghini Temerario ma cztery silniki i 920 KM. To trzy auta w jednym
Pierwsza jazda: Lamborghini Temerario ma cztery silniki i 920 KM. To trzy auta w jednym
Spektakularna porażka. Chińczycy nie chcą, żebyś zobaczył to nagranie
Spektakularna porażka. Chińczycy nie chcą, żebyś zobaczył to nagranie
Będą zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy czekają od lat
Będą zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy czekają od lat
Prawda o pożarach elektryków. Pokazali konkretne liczby
Prawda o pożarach elektryków. Pokazali konkretne liczby
Oto nowe marzenie piłkarzy. Jest potężny Bentley Continental GT Supersports
Oto nowe marzenie piłkarzy. Jest potężny Bentley Continental GT Supersports
Celują w starsze auta. 15 listopada kolejny dzień akcji
Celują w starsze auta. 15 listopada kolejny dzień akcji
Test: Mazda MX-5 1.5 – do szczęścia nie trzeba wiele
Test: Mazda MX-5 1.5 – do szczęścia nie trzeba wiele
"Kary na pokaz". Ekspert o planowanych zmianach w przepisach
"Kary na pokaz". Ekspert o planowanych zmianach w przepisach
12 tys. zł i 80 punktów karnych. Spotkał policjantkę po służbie
12 tys. zł i 80 punktów karnych. Spotkał policjantkę po służbie
Peugeot Polygon Concept wygląda jak z innej planety, ale to "wizja bliskiej przyszłości"
Peugeot Polygon Concept wygląda jak z innej planety, ale to "wizja bliskiej przyszłości"
SUV od McLarena coraz bliżej, ale chwilę jeszcze na niego poczekamy
SUV od McLarena coraz bliżej, ale chwilę jeszcze na niego poczekamy
W weekend zmiana paliwa. Lepiej poczekaj z tankowaniem
W weekend zmiana paliwa. Lepiej poczekaj z tankowaniem