Lamborghini Centenario Roadster (2016) - premiera

Po Coupé przyszedł czas na Roadstera. Oto otwarte wydanie Lamborghini Centenario - jeszcze bardziej emocjonujące, jeszcze bardziej ekskluzywne i jeszcze droższe.

Obraz
Aleksander Ruciński

Centenario Roadster zadebiutowało przy okazji trwającego właśnie konkursu motoryzacyjnej elegancji w Pebble Beach. Na imprezie nie brakuje marek takich jak Bugatti, Koenigsegg, czy Pagani, lecz nowy projekt Lambo przyćmił nieco ich blask. Centenario jest dowodem na to, że Włosi, mimo przynależności do niemieckiego koncernu nie zatracili całkowicie swojego charakteru i nuty szaleństwa.

Obraz

Roadster jest rozwinięciem Coupé zaprezentowanego pół roku temu. Obydwa wydania powstały z okazji setnych urodzin założyciela marki - Feruccio Lamborghini. Wersja bez dachu jest zasadniczo identyczna co Coupé, choć oczywiście dysponuje większym ładunkiem wyjątkowości.

Pod względem technicznym Centenario bazuje na modelu Aventador. Oznacza to, że do napędu użyto 6,5-litrowego silnika V12 o mocy 760 KM, który pozwala osiągać setkę w 2,9 sekundy i rozpędzać się do około 350 km/h. Co ważne, auto hamuje równie dobrze. Droga hamowania ze 100 km/h wynosi 30 metrów, a z 300 km/h zaledwie 290 metrów. Te świetne osiągi są wynikiem zastosowania mocnego napędu, wydajnych hamulców ceramicznych i lekkiego nadwozia z włókna węglowego.

Obraz

Wydanie Roadster doczeka się zaledwie 20 egzemplarzy. Jeśli wierzyć przedstawicielom Lamborghini, wszystkie sztuki zostały już sprzedane za kwotę 2,3 mln dolarów (około 8,8 mln zł) każda. To ogromna kwota. Biorąc jednak pod uwagę wyjątkowość modelu, właściciele Centenario Roadster nie stracą na tej inwestycji.

Choć Centenario bazuje na Aventadorze, włoscy styliści zdołali całkowicie ukryć bliskie pokrewieństwo, dzięki czemu nadwozie prezentuje się naprawdę świetnie. Kilka miesięcy temu zachwycaliśmy się wersją Coupe, lecz otwarta odmiana sprawia jeszcze lepsze wrażenie. Włosi godnie uczcili pamięć założyciela marki.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/8] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀