Kupujemy nowego Volkswagena Jettę

Kilka dni temu w konfiguratorze na stronie internetowej Volkswagen Polska, pojawiła się całkiem nowa Jetta, która od dłuższego czasu była już dostępna w Niemczech. Przyjrzyjmy się bliżej cenom, wersjom wyposażenia oraz silnikom montowanym w "Golfie z bagażnikiem".

Jetta Highline
Jetta Highline
Bartosz Pokrzywiński

15.01.2011 | aktual.: 13.10.2022 13:52

Kilka dni temu w konfiguratorze na stronie internetowej Volkswagen Polska, pojawiła się całkiem nowa Jetta, która od dłuższego czasu była już dostępna w Niemczech. Przyjrzyjmy się bliżej cenom, wersjom wyposażenia oraz silnikom montowanym w "Golfie z bagażnikiem".

Volkswagen Jetta V generacji pojawił się na rynku w 2005 roku. Stylistycznie auto nie różniło się bardzo od Golfa, sugerując wprost, że jest to po prostu Golf z dodanym bagażnikiem. Nowa Jetta VI już generacji, została odsłonięta w zeszłym roku. Volkswagen od momentu prezentacji starał się wkupić w łaski Amerykanów, licząc na sporą popularność Jetty na tamtejszym rynku.

Poza aktualnym trendem stylizacyjnym Volkswagena (przednie światła, atrapa, wnętrze), auto nie przypomina w niczym Golfa. Tył jest już zupełnie inny i w przeciwieństwie do poprzedniej generacji, widać wyraźny krok do tyłu - w dobrym tego słowa znaczeniu. Bora, Vento oraz starsze Jetty wyglądały jak niezależne pojazdy, a nie golfopodobne twory.

Obraz

Na polskim rynku ceny nowej Jetty rozpoczynają się od 69 390 zł za wersję wyposażenia Trendline ze 105 konnym silniczkiem benzynowym o pojemności 1,2 i 6 biegową manualną skrzynią biegów. Jettę Trendline możemy kupić wyłącznie z tą jednostką lub z dieslem 1,6 105 KM, jednak kosztuje on ponad 9000 zł więcej. Oba motory są ponadto dostępne w wersjach BlueMotion.

105 konny silnik benzynowy zapewnia przyspieszenie od zera do setki w 10,9 sekundy oraz prędkość maksymalną 190 km/h przy średnim spalaniu 5,7 litra na 100 km. Całkiem przyzwoite osiągi, które pozwolą na swobodną miejską jazdę. W skład wyposażenia standardowego wersji Trendline wchodzi m.in. ESP, 4 poduszki+kurtyny, manualna klimatyzacja, radio z CD+MP3. Również całkiem nieźle, szkoda tylko, że Volkswagen wymienił na tej liście "Nadwozie 5 drzwiowe". Pierwszy pięciodrzwiowy sedan na świecie?

Obraz

W wersji Trendline standardowo dostępny jest jedynie biały kolor, za czarny i czerwony trzeba dopłacić po 490 zł, a za lakier metaliczny 1900 zł. Niech będzie biały. Standardowo materiałowa tapicerka w czerni lub brązie, nie ma innych opcji. Tradycyjnie pakiet 990, czyli lepsze radio, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, autoalarm, pakiet zimowy oraz lusterko wsteczne po stronie pasażera obniżane przy cofaniu za jedyne 990 zł ze zniżkami przy innych opcjach. Bierzemy.

Dywaniki materiałowe 420 zł, światła przeciwmgielne 660 zł, podłokietnik z przodu 360 zł i to by było na tyle. Za 71 820 zł mamy "akwizytorską" Jettę w białym kolorze, bez nawigacji i żadnych luksusów. Powiedzmy, że to cena minimalna, ile zapłacimy za kompletnie wyposażonego sedana od VW?

Obraz

Wersja Highline, czyli topowa odmiana Jetty, może być napędzana tylko i wyłącznie silnikami diesla. Ciekawe czy Niemcy uzupełnią ofertę o mocniejsze benzyniaki, czy ze względu na sporą popularność odmian wysokoprężnych postanowili sprzedawać tylko i wyłącznie diesle. W Highline oprócz 1,6 TDI 105 KM mamy jeszcze 2,0 TDI z filtrem cząstek stałych, niestety tylko w odmianie 140 konnej. Szkoda.

Pierwsza setka w 9,5 sekundy, prędkość maksymalna 208 km/h i średnie spalanie na poziomie 5,5 litra to przyzwoity wynik, ale za tę wersję silnikową ze skrzynią DSG zapłacimy już 99 790 zł. Dość sporo, a to dopiero początek. Weźmy dodatkowo czerwony lakier (490 zł), niech to będzie Jetta stylizowana na GTI... z dieslem. Na szczęście tapicerka ze skórą i Alcantarą nie wymaga dopłaty.

Obraz

Dodatki. Pakiet 990, szyberdach (4660 zł), automatyczne światła drogowe (540 zł), przyciemnione szyby (800 zł), boczne poduszki powietrzne z tyłu (1270 zł), instalacja telefonu Premium (1730 zł), Keyless Access (1300 zł), najlepsza nawigacja (6620 zł), złącze multimedialne (680 zł), 17 calowe felgi Porto (2110 zł) oraz Pakiet Lusterka (1440 zł). Kompletnie wyposażona Jetta ze 140 konnym dieslem kosztuje... 121 650 zł.

Sporo pieniędzy biorąc pod uwagę, że 9,5 sekundy do setki to kres możliwości tego auta. Wolałbym 2,0 TSI 210 KM z VW Passata albo przynajmniej 1,8 TSI 160 KM. Może Niemcy zdecydują się na Jettę GTI? To byłoby naprawdę piękne auto.

Obraz

Źródło: Konfigurator VW

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)