Kultowy model Volkswagena mógł mieć limitowaną odmianę. Cena zablokowała projekt

Dawno temu, kiedy marki samochodowe miały jeszcze ekonomiczną odwagę, aby tworzyć samochody niebędące SUV-ami oraz nieposiadające dodatkowej pary drzwi z tyłu, można było kupić model Corrado, który był produkowany między 1988 a 1995 rokiem.

VW Corrado MagnumVW Corrado Magnum
Źródło zdjęć: © WP | Marold Automobili GmbH

Sylwetka tego samochodu nie była wielkim zaskoczeniem, bowiem Volkswagen od 1974 produkował model Scirocco, który miał podobną bryłę. Początkowo zakładano, że Corrado będzie jego następcą, jednak z uwagi na wyższą masę i cenę, zdecydowano, aby rozdzielić te dwa projekty.

VW Corrado Magnum
VW Corrado Magnum © WP | Marold Automobili GmbH

Mniej więcej w połowie rynkowego życia modelu Corrado, niemiecka firma Marold Automobili GmbH postanowiła wyprodukować limitowaną serię tego samochodu ze zmodyfikowanym nadwoziem o nazwie sportwagon. Plany zakładały stworzenie 100 szt., lecz finalnie skończyło się na dwóch prototypach — Corrado Magnum. Z uwagi na koszty modyfikacji, które sięgały 22 tys. marek, nie było chętnych na zakup tego modelu. Nie każdemu też projekt ten przypadł do gustu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Premiera wideo: nowy Volkswagen ID.7 Tourer.

VW Corrado Magnum
VW Corrado Magnum © WP | Marold Automobili GmbH

Po jakimś czasie firma chciała sprzedać przygotowaną linię produkcyjną, pełną dokumentację oraz dwa prototypy, jednak nie było nikogo, kto chciał zapłacić za to 3,2 mln marek. W 2006 roku, podczas wyprzedaży podupadłej firmy, podjęto kolejną próbę sprzedaży dwóch prototypów, jednak dopiero rok później trafiły do rąk pewnego kolekcjonera, który w 2016 roku postanowił się ich pozbyć. Oba zostały szybko sprzedane, łącznie za 100 tys. dolarów.

Oba samochody były wyposażone w niestandardowy silnik 1.8 z kompresorem, dzięki któremu samochód mógł pochwalić się mocą 158 KM przy 5600 obr/min.

Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Tesla wróciła na szczyt. Te auta Europejczycy kupowali we wrześniu
Tesla wróciła na szczyt. Te auta Europejczycy kupowali we wrześniu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł