Kultowy model Volkswagena mógł mieć limitowaną odmianę. Cena zablokowała projekt

Dawno temu, kiedy marki samochodowe miały jeszcze ekonomiczną odwagę, aby tworzyć samochody niebędące SUV-ami oraz nieposiadające dodatkowej pary drzwi z tyłu, można było kupić model Corrado, który był produkowany między 1988 a 1995 rokiem.

VW Corrado MagnumVW Corrado Magnum
Źródło zdjęć: © WP | Marold Automobili GmbH

Sylwetka tego samochodu nie była wielkim zaskoczeniem, bowiem Volkswagen od 1974 produkował model Scirocco, który miał podobną bryłę. Początkowo zakładano, że Corrado będzie jego następcą, jednak z uwagi na wyższą masę i cenę, zdecydowano, aby rozdzielić te dwa projekty.

VW Corrado Magnum
VW Corrado Magnum © WP | Marold Automobili GmbH

Mniej więcej w połowie rynkowego życia modelu Corrado, niemiecka firma Marold Automobili GmbH postanowiła wyprodukować limitowaną serię tego samochodu ze zmodyfikowanym nadwoziem o nazwie sportwagon. Plany zakładały stworzenie 100 szt., lecz finalnie skończyło się na dwóch prototypach — Corrado Magnum. Z uwagi na koszty modyfikacji, które sięgały 22 tys. marek, nie było chętnych na zakup tego modelu. Nie każdemu też projekt ten przypadł do gustu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Premiera wideo: nowy Volkswagen ID.7 Tourer.

VW Corrado Magnum
VW Corrado Magnum © WP | Marold Automobili GmbH

Po jakimś czasie firma chciała sprzedać przygotowaną linię produkcyjną, pełną dokumentację oraz dwa prototypy, jednak nie było nikogo, kto chciał zapłacić za to 3,2 mln marek. W 2006 roku, podczas wyprzedaży podupadłej firmy, podjęto kolejną próbę sprzedaży dwóch prototypów, jednak dopiero rok później trafiły do rąk pewnego kolekcjonera, który w 2016 roku postanowił się ich pozbyć. Oba zostały szybko sprzedane, łącznie za 100 tys. dolarów.

Oba samochody były wyposażone w niestandardowy silnik 1.8 z kompresorem, dzięki któremu samochód mógł pochwalić się mocą 158 KM przy 5600 obr/min.

Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟