Kraków przywraca opłaty za parkowanie. Czy to koniec ulg związanych z epidemią?

Koniec dobrego. Od 4 maja 2020 roku kierowcy zostawiający swoje auta w strefach płatnego parkowania w Krakowie muszą normalnie płacić za postój. Władze miasta postanowiły zrezygnować z ulg wprowadzonych w marcu w związku z epidemią koronawirusa.

Parkinigi w Krakowie znów zapełniły się autami, więc władze podjęły decyzję o przywróceniu opłat za postój.Parkinigi w Krakowie znów zapełniły się autami, więc władze podjęły decyzję o przywróceniu opłat za postój.
Źródło zdjęć: © fot. wp.pl
Aleksander Ruciński

Decyzję o czasowym zniesieniu stref płatnego parkowania na czas epidemii koronawirusa podjęło wiele samorządów w całej Polsce, wliczając w to władze Krakowa. Teraz w wyniku luzowania obostrzeń i coraz większego ruchu na ulicach polskie miasta zaczynają wycofywać się z tego pomysłu.

Od 4 maja 2020 roku parkowanie w Krakowie znów jest płatne. Na ulice wyruszyli kontrolerzy, którzy będą nie tylko sprawdzać ważność biletów, ale i dezynfekować przywrócone do użytku parkomaty. Decyzję o powrocie do parkingowej normalności podjęto po przeliczeniu finansowych strat związanych z czasowym wstrzymaniem działania stref płatnego parkowania.

Według wstępnych szacunków, z powodu przerwy trwającej 49 dni wpływy do budżetu miasta zmalały nawet o 15 mln zł. Teraz wszystko ma wrócić do normy. Warto przypomnieć, że w grudniu 2019 roku w stolicy Małopolski wprowadzono nowe, wyższe stawki za parkowanie.

Opłaty pobierane od poniedziałku do soboty w godz. 10-20 wynoszą od 4 do 6 zł za każdą godzinę parkowania w zależności od strefy - w Krakowie funkcjonują trzy strefy pokrywające łącznie już 30 proc. powierzchni miasta.

Niewykluczone, że w najbliższych tygodniach w ślad za Krakowem pójdą inne metropolie, które w marcu b.r. zdecydowały się zawiesić działanie płatnych stref parkowania. Można się domyślać, że im wyższe były przeciętne wpływy do budżetu z opłat a parkowanie w danym miejscu, tym szybsze będą decyzje o przywróceniu dawnego porządku.

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów