Kontynentalne klasyki: podsumowanie lat 70.
Wspólnymi siłami przebrnęliśmy przez kolejną motoryzacyjną dekadę. Nasza wycieczka w lata siedemdziesiąte nie była zaskakująca, przyjrzeliśmy się z bliska najbardziej sportowym autom. Zapraszam na podsumowanie cyklu kontynentalnych klasyków i odpowiedź na pytanie, jakie były złote lata 70.
28.12.2010 | aktual.: 07.10.2022 17:00
Wspólnymi siłami przebrnęliśmy przez kolejną motoryzacyjną dekadę. Nasza wycieczka w lata siedemdziesiąte nie była zaskakująca, przyjrzeliśmy się z bliska najbardziej sportowym autom. Zapraszam na podsumowanie cyklu kontynentalnych klasyków i odpowiedź na pytanie, jakie były złote lata 70.
Czar muskułów zza oceanu
Wasz wybór przedstawia się następująco:
1. Dodge Challenger
- Plymouth Barracuda
- Chevroleta Chevelle
Innymi słowy - decydowaliście się na samochody niemal identyczne jak przed dekadą. Wasze głosy powędrowały na konto samochodów klasycznych dla Amerykanów, niedbających zbytnio o ekonomię jazdy, za to ceniących perfekcję w każdym szczególe designu.
Azjatyccy atleci
Skoro już mowa o zwycięzcach, przypomnę kolejność klasyków z tej ankiety:
1. Mazda RX-7
- Nissan Skyline GT-R KPGC10
- Toyota Supra
Warto wspomnieć także o powrocie do charakterystycznego umiejscowienia lusterek. W poprzedniej dekadzie Wasze głosy przypadły samochodom, w których ten element znajdował się nawet w połowie maski!
Mocarni Europejczycy
Dzięki tej ankiecie po raz pierwszy miałem okazję przybliżyć Wam sylwetkę samochodu, który wcale nie jest sportowcem. Volkswagen Golf to przecież auto pospolite, którym pewnie każdy z Was miał okazję kiedyś się przejechać!
Ankieta zakończyła się następującym wynikiem:
1. Lancia Stratos
- Porsche 911
- Volkswagen Golf
- Lamborghini Countach
Sportowcy i nikt inny?
Może warto także zastanowić się nad wyborem aut, którymi mieliście okazje podróżować, które były i są powszechnie dostępne? Moim zdaniem brakuje w cyklu właśnie takich samochodów, o których moglibyśmy dyskutować na podstawie własnych odczuć.