Kontrowersyjna Mazda MX-5 upiększona przez Kuhl Racing

Najnowsza generacja Mazdy MX-5 często trafia w ręce tunerów, czego przykładem może być prezentowany projekt, będacy dziełem japońskiej firmy Kuhl Racing.

Obraz
Aleksander Ruciński

Agresywna stylistyka MX-5 nie wymaga wielu poprawek. Mimo to specjaliści z Kuhl Racing zdecydowali się na daleko idące modyfikacje, które nadały japońskiemu roadsterowi jeszcze więcej ostrości i charakteru. Choć auto dość mocno różni się od serii, nadal trudno tu mówić o przesadzie, czy kiczu. Pytanie tylko co z cechami za które uwielbiamy ten model?

Miata ubrana w pełny zestaw aerodynamiczny zdecydowanie może się podobać. Zastosowano tu znacznie poszerzone nadkola, a co za tym idzie także szersze zderzaki. Zdecydowano się też na pokaźne progi i duży wlot powietrza w przednim zderzaku. Idealne dopełnienie całości stanowią szerokie, szprychowe felgi o średnicy 20-cali, które dzięki ciemnoszaremu lakierowi udanie dopełniają czerwień nadwozia.

Obraz

Dodatkowe ospojlerowanie optycznie przykleja MX-5 do nawierzchni. Wrażenie to zostało dodatkowo spotęgowane zastosowaniem obniżonego zawieszenia. Choć tuner nie pochwalił się szczegółami, podejrzewamy, że jest to regulowany zestaw. Agresywne wrażenie sprawia także dyfuzor, w który wkomponowano centralnie umieszczony wydech zwieńczony podwójną końcówką. Cały układ wykonano z tytanu, co sugeruje także ewentualny przyrost mocy. Niestety w kwestii informacji na ten temat przedstawiciele Kuhl także są powściągliwi.

Co ważne, zdecydowana większość zastosowanych tu elementów została wykonana z włókna węglowego, co oznacza, że najważniejsza cecha MX-5, jaką jest niska masa, nie uległa zmianie. Mimo to wątpimy, aby w tak zmodyfikowanym i obniżonym egzemplarzu, udało się wykorzystać pełny potencjał roadstera. Takie projekty budzą kontrowersje nie z powodu wątpliwej estetyki, lecz niskiej praktyczności. Nie możemy oprzeć się wrażeniu, że owszem, poprawiono tu wygląd, ale popsuto całą resztę, zabierając MX-5 jej fabryczny charakter, za który wszyscy ją kochają.

Obraz

Roadster od Kuhl Racing budzi więc mieszane uczucia z jednej strony kusząc wyglądem, a z drugiej odstraszając drastycznie obniżonym zawieszeniem i dokładkami, które niemalże szorują po nawierzchni. Czy właśnie tego chcą potencjalni właściciele MX-5? Ci z Japonii może i tak, ale w Europie sytuacja wygląda nieco inaczej.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/10] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯