Konkurent Musketiera – SKN RCZ 200 THP Stufe 2 (2011)

Peugeot RCZ to niewątpliwie ładne auto, jednak instalowane w nim silniki nie są zbyt mocne. Tuningowej firmie SKN wydaje się, że 200 KM pod maską sportowego lwa to trochę za mało. Dlatego dokonała w tym wozie kilku drobnych zmian. Jakich?

Obraz
Olgierd Lachowski

Peugeot RCZ to niewątpliwie ładne auto, jednak instalowane w nim silniki nie są zbyt mocne. Tuningowej firmie SKN wydaje się, że 200 KM pod maską sportowego lwa to trochę za mało. Dlatego dokonała w tym wozie kilku drobnych zmian. Jakich?

Pierwszym krokiem był montaż nowych większych felg (nie podano jednak konkretnego rozmiaru kół).

Obraz

Kolejnymi i chyba istotniejszymi zmianami są modyfikacje wokół silnika. Pod maską tego sportowego samochodu znajduje 1,6-litrowy turbodoładowany motor opracowany wspólnie przez koncerny BMW i PSA. Normalnie jednostka ma 200 KM mocy maksymalnej i 275 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Obraz

W tym wozie po wymianie układu wydechowego na sportowy (nowe konwertery katalityczne, tłumiki i rury) oraz przeprogramowaniu centralnej jednostki sterującej motor legitymuje się mocą  248 KM. SKN nie podało maksymalnego momentu obrotowego silnika.

Ulepszony Peugeot RCZ do 100 km/h przyspiesza o sekundę szybciej (czyli w 6,60 s) niż wóz fabryczny. Prędkość maksymalna nie jest znana.

Obraz

Modyfikacje wokół jednostki napędowej kosztują 1199 euro. Jeżeli kogoś na nie nie stać lub nie chce wydawać takich pieniędzy, SKN proponuje niższy poziom tuningu z mniej zaawansowanymi ulepszeniami w układzie wydechowym, który kosztuje o 200 euro miej.

Dane techniczne:

  • Typ: R4, PSA/BMW
  • Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1598 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 248 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 155,19 KM/l (seryjny – 125,16 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 340 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, średnica 290 mm

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1372 kg
  • Stosunek masy do mocy: 5,53 kg/KM (seryjny – 6,86 kg/KM)
  • Długość: 4287 mm
  • Szerokość: 1845 mm
  • Wysokość: 1359 mm
  • Rozstaw osi: 2612 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,60 sblock position=\inside6890/block

Źródło: autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut