Koniec z żartami o lawetach. Nowe alfy romeo świetnie trzymają wartość
5 lat gwarancji i limit aż do 200 tys. km – po części takie oferty sprawiły, że Alfa Romeo Stelvio i Giulia dobrze trzymają wartość. W rankingu Eurotax włoskie samochody pokonały niemiecką konkurencję.
05.08.2021 | aktual.: 14.03.2023 15:37
Wartość rezydualna ma olbrzymie znaczenie na rynku motoryzacyjnym. Wskazuje bowiem, ile będzie warte używane auto po danym okresie czasu. Na wartość rezydualną wpływa nie tylko jakość samego pojazdu, ale i obsługa klienta, dostępność części czy chociażby postrzeganie marki.
W rankingu Eurotax samochody klasy premium z silnikami benzynowymi zostały przebadane po 3 latach i po przejechaniu 90 tys. km. I co się okazało? Alfa Romeo Stelvio będzie warta aż 51 proc. kwoty zostawionej w salonie. Pobije takich konkurentów jak Audi Q5, BMW X3 czy Mercedes GLC. Producent nie informuje, czy w badaniu wzięło udział Volvo XC60, jeden z najpopularniejszych SUV-ów w Europie.
Wartość rezydualna po 3 latach i przejechaniu 90 tys. km | ||
---|---|---|
Model | 2021 rok | 2020 rok |
Alfa Romeo Stelvio | 51 proc. | 49 proc. |
Audi Q5 | 46,9 proc. | 45 proc. |
BMW X3 | 47,1 proc. | 49 proc. |
Jaguar F-Pace | 49,4 proc. | 47,7 proc. |
Mercedes GLC | 48 proc. | 46 proc. |
Nieźle radzi sobie też Giulia, która lepiej trzyma wartość niż Audi A4 czy BMW Serii 3. Musiała jednak uznać wyższość Mercedesa Klasy C. Modele Alfy i Mercedesa odnotowały jako jedyne wzrost wartości rezydualnej o 3 punkty procentowe.
Wartość rezydualna po 3 latach i przejechaniu 90 tys. km | ||
---|---|---|
Model | 2021 rok | 2020 rok |
Alfa Romeo Gulia | 46 proc. | 43 proc. |
Audi A4 | 44 proc. | 43,6 proc. |
BMW serii 3 | 43,3 proc. | 42 proc. |
Jaguar XE | 40,7 proc. | 38,5 proc. |
Mercedes Klasy C | 47,3 proc. | 43,8 proc. |