Kolejna chińska marka w Polsce. Będą sprzedawać także spalinówki - zaprezentowali Omodę 5
20.09.2023 09:01, aktual.: 20.09.2023 10:35
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Omoda to chińska marka należąca do równie chińskiego koncernu Chery. Jak inni producenci samochodów z tego kraju, ma ambitne plany wejścia do Europy, w tym również Polski. Sprzedaż ruszy w 2024 roku, a najciekawszym samochodem może być spalinowa Omoda 5.
Kompaktowy SUV Omoda 5 został opracowany z myślą o rynkach na całym świecie. Dość dobrze przyjęty w wielu krajach samochód od chwili zeszłorocznej premiery sprzedał się już w liczbie ponad 80 tys. sztuk, a zgodnie z zamówieniami do końca roku sprzedaż ma przekroczyć 200 tys. egzemplarzy.
Jego spójny z projektami uznanej konkurencji wygląd może się podobać, a rozmiarami i właściwościami odpowiada typowym oczekiwaniom Europejczyków. Auto, choć produkowane w Chinach, zostało zaprojektowane w Europie przez europejskich inżynierów. Dział projektowy mieści się we Frankfurcie.
Omoda 5 to SUV o długości 4,4 m, z rozstawem osi wynoszącym 2630 mm. Jest więc odpowiednikiem popularnej u nas Skody Karoq czy Nissana Qashqaia. Trzeba przyznać, że zarówno projekt nadwozia, jak i wnętrza wygląda całkiem schludnie. Przynajmniej na zdjęciach.
Auto jest napędzane silnikiem 1.6 TGDI o mocy 197 KM, sparowanym z dwusprzęgłową skrzynią biegów. Maksymalny moment obrotowy to 290 Nm. Producent zdaje sobie sprawę z korzyści, jakie przyniesie jej sprzedaż samochodu spalinowego, więc od takiego zaczyna. Wersja elektryczna też się pojawi.
Zainteresowanie klientów ma podnieść także informacja o zdobyciu 5 gwiazdek w testach Euro NCAP, co potwierdza, że Omoda 5 jest samochodem światowym. Ostatnie testy tej organizacji pokazują zresztą, że Chińczycy nie tworzą już samochodów "z papieru".
W planach także druga marka
Również należąca do Chery marka Jaecoo pojawi się w Polsce nieco później z większymi modelami, także typu SUV. Jaecoo J7 i J8 zadebiutują odpowiednio w trzecim i czwartym kwartale 2024 roku. Są to już auta klasy średniej i wyższej.
Sprzedaż pierwszego chińskiego samochodu marki Omoda ruszy jeszcze pod koniec bieżącego roku. Będą też pokazy dla klientów, a ci mogą cieszyć się swoim autem w pierwszym kwartale 2024. To właśnie krótki czas oczekiwania na auto może być dużym atutem na naszym rynku. Cena ma się kształtować w granicach 120-150 tys. zł.
Do tego czasu producent planuje otworzyć 30 punktów sprzedaży w większych miastach (m.in. Warszawa, Gdańsk, Katowice, Poznań). Pierwszy salon zostanie otwarty w Warszawie i tam też fizycznie po raz pierwszy będzie można zobaczyć Omodę 5.