Kolejna akcja serwisowa Toyoty - Corolle i Lexusy IS do ASO

Gdyby zebrać wszystkie dane dotyczące liczby samochodów zaproszonych do autoryzowanych stacji obsługi w ramach akcji serwisowych, Toyota byłaby w ścisłej czołówce, tuż obok amerykańskich koncernów. Tym razem Japończycy wykryli wady fabryczne w Corollach i Lexusach IS.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Gdyby zebrać wszystkie dane dotyczące liczby samochodów zaproszonych do autoryzowanych stacji obsługi w ramach akcji serwisowych, Toyota byłaby w ścisłej czołówce, tuż obok amerykańskich koncernów. Tym razem Japończycy wykryli wady fabryczne w Corollach i Lexusach IS.

Nie jest to kolejna akcja ogłaszana tylko dla wybranej wersji silnikowej i wyposażenia w jednym stanie. Dotyczy większej liczby pojazdów. 907 000 Corolli oraz 385 000 Lexusów IS - o takich liczbach mówimy. W przypadku kompaktowych Toyot chodzi o wadę poduszek powietrznych mającą związek także z pirotechnicznymi napinaczami pasów bezpieczeństwa. Winowajcą wszystkiego jest moduł, przez który zarówno przednie poduszki, jak i pasy bezpieczeństwa mogą niewłaściwie zadziałać w razie kolizji.

W Stanach Zjednoczonych udokumentowano dwa wypadki, w których nieoficjalnie doszło do błędnego działania tego elementu. 752 000 egzemplarzy Corolli oraz Corolli Matrix wyprodukowanych w latach 2003 i 2004 sprzedano właśnie na terenie Stanów Zjednoczonych. Wszyscy właściciele wadliwych egzemplarzy zostaną poinformowani o tym fakcie.

Obraz

W przypadku Lexusa IS sprawcą akcji serwisowej jest część mocowania przedniej wycieraczki. W ekstremalnych warunkach pogodowych, czyli podczas intensywnych opadów śniegu, który zalegnie na podszybiu, jedna lub dwie wycieraczki mogą zostać unieruchomione.

Nie wiadomo dokładnie, kiedy japoński koncern odezwie się do właścicieli tych aut. Po głośnej akcji z pedałami gazu coraz mniej ufnie podchodzi się do akcji serwisowych Toyoty. Czy tylko ja śmiem twierdzić, że firma czasem na siłę szuka problemów, by rozwiązując je, zyskać kilka punktów u stałych klientów?

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej