Koenigsegg CC850 ma ręczną skrzynię automatyczną. Dziewięciobiegową z sześcioma przełożeniami
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wysyp premier na Pebble Beach Concours d’Elegance to także wysyp arcydzieł sztuki inżynieryjnej. Koenigsegg chwali się, że najnowszy model CC850 jest najszybszym autem z ręczną skrzynią biegów*.
Koenigsegg CC850 to ukoronowanie 20-lecia pierwszego modeli CC8. Nawet wygląd jest bardzo podobny, ale mechanika już nie.
5-litrowy motor V8 rozwija moc 1405 KM przy zasilaniu paliwem E85 i 1202 KM przy zasilaniu zwykłą benzyną. Moment obrotowy to aż 1385 Nm i dokładnie taką samą masę ma ten samochód, oczywiście wyrażoną w kilogramach.
Osiągi to na razie tajemnica, ale ciekawostką jest skrzynia biegów – niby ręczna, ale automatyczna. Jest to dziewięciobiegowa skrzynia z sześcioma przełożeniami. Brzmi dziwnie, ale uważaj.
Kierowca ma w danej chwili pod ręką tylko sześć biegów, jednak wybierając inny tryb jazdy, może korzystać jeszcze z trzech dodatkowych przełożeń. Ostatecznie ma więc dziewięć biegów, ale przełącza drążek pomiędzy sześcioma.
No i jest pedał sprzęgła, co w takich hipersamochodach jest tak oczywiste, jak ręczne nastawianie zegara w smartfonie. Zatem mamy do czynienia z klasyczną skrzynią manualną. Kierowca może jednak korzystać z funkcji automatycznej (i tu jest właśnie gwiazdka), a wtedy do dyspozycji przekładni – nie kierowcy – jest całe dziewięć przełożeń.
Koenigsegg zbuduje zaledwie 50 egzemplarzy z okazji 50. urodzin założyciela firmy, Christiana von Koenigsegga. Cena auta jest jeszcze nieznana.