Škoda rozpocznie produkcję samochodów elektrycznych w 2020 roku. Jakie auto przygotują?

Czesi zapowiadają rozpoczęcie produkcji hybryd już w 2019 roku, a rok później pojawienie się w ofercie pierwszego "elektryka". Do 2025 roku w salonach będzie można wybierać spośród pięciu modeli elektrycznych z pięciu różnych segmentów. Jakie samochody z napędem alternatywnym pojawią się w przyszłości?

Nowy model elektryczny Skody pojawi się w 2020 roku.Nowy model elektryczny Skody pojawi się w 2020 roku.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

W pierwszej kolejności będzie to Škoda Superb w wersji hybrydowej plug-in, a także najprawdopodobniej Kodiaq z takim samym napędem. Dla firmy wpasowanie w podwozie tych modeli napędu hybrydowego będzie o tyle łatwe, że już teraz Volkswagen oferuje Passata GTE, a w niedalekiej przyszłości do produkcji wejdzie hybrydowy Tiguan. Zaadaptowanie całego systemu zwykle odbywa się kosztem pojemności bagażnika, pod którym lokalizuje się baterie. W Škodzie jest to o tyle ułatwione, że kufry obu samochodów i tak są ogromne, by nie powiedzieć – zbyt duże. Zatem utrata kilkudziesięciu litrów nie będzie znacząca.

Skoda Vision E
Skoda Vision E © fot. mat. prasowe

W 2020 roku pojawi się pierwsze auto napędzane wyłącznie energią elektryczną i może być ono podobne do konceptu Vision E zaprezentowanego w Szanghaiu. Najpewniej będzie to praktyczny kompakt z systemem napędowym elektrycznego e-Golfa, ale już kolejnej generacji.

Spodziewamy się także budżetowego, miejskiego pojazdu elektrycznego, który być może rozpocznie masową przesiadkę na takie samochody wśród klientów środkowej i wschodniej Europy. Niektórzy sugerują nawet powrót do nazwy Felicia, modelu, który rozpoczął nową erę w historii tej marki. Kolejne samochody elektryczne to najpewniej modele segmentu D oraz crossovery.

Ile może kosztować elektryczny kompakt Škody? Jeżeli przyjmiemy do porównania cenę Volkswagena Golfa i Škody Octavii, to okaże się, że auto czeskiej marki jest około 10 proc. tańsze. Zatem cenę e-Golfa należałoby obniżyć właśnie to tyle, co mogłoby oznaczać, że hipotetyczna Škoda e-Octavia mogłaby kosztować mniej niż 150 tys. zł. To jednak wciąż nieco więcej od kosztującego mniej niż 130 tys. zł kompaktowego Nissana Leafa.

Co ważne, w fabryce w mieście Mladá Boleslav od 2019 roku będą wytwarzane komponenty do napędów hybrydowych plug-in wszystkich marek Grupy Volkswagena. To oznacza duże zaufanie do jakości produkcji w Czechach. Może to też przynieść korzyści w całym koncernie Volkswagena w postaci niższych cen i drogich dziś samochodów tego typu. Niemiecka firma do 2025 roku zamierza zalać nas autami hybrydowymi i elektrycznymi.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Więcej ekranów, mniej gwiazdek w testach. Euro NCAP bierze się za producentów
Więcej ekranów, mniej gwiazdek w testach. Euro NCAP bierze się za producentów
"Wilczych oczu" jest na drogach coraz więcej. To proste i tanie rozwiązanie
"Wilczych oczu" jest na drogach coraz więcej. To proste i tanie rozwiązanie
W Zakopanym za parkowanie zapłacisz w weekend. No i te pomarańczowe koperty!
W Zakopanym za parkowanie zapłacisz w weekend. No i te pomarańczowe koperty!
Śmierć małego miasta przez powietrze. Wiadomo, jak przyczyniają się do tego auta
Śmierć małego miasta przez powietrze. Wiadomo, jak przyczyniają się do tego auta
Tak sprzedają się chińskie auta w Polsce. Jedna marka wyraźnie na czele
Tak sprzedają się chińskie auta w Polsce. Jedna marka wyraźnie na czele
Kanclerz Niemiec apeluje do UE. Chodzi o zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku
Kanclerz Niemiec apeluje do UE. Chodzi o zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku
Renault wyprzedaje prototypy i koncepty. To niezła gratka dla kolekcjonerów
Renault wyprzedaje prototypy i koncepty. To niezła gratka dla kolekcjonerów
Verstappen wygrywa w Katarze i podtrzymuje swoją szansę na tytuł
Verstappen wygrywa w Katarze i podtrzymuje swoją szansę na tytuł
Polonez ze znikomym przebiegiem na sprzedaż. Cena? Lepiej usiądź
Polonez ze znikomym przebiegiem na sprzedaż. Cena? Lepiej usiądź
Niemcy nie rezygnują z dużych diesli. Uwielbiany silnik wraca do oferty
Niemcy nie rezygnują z dużych diesli. Uwielbiany silnik wraca do oferty
Renault Espace V (2015-2023) – opinie i typowe usterki
Renault Espace V (2015-2023) – opinie i typowe usterki
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀