Škoda Octavia RS teraz z napędem na cztery koła

Czeski producent postanowił uzupełnić ofertę Octavii, a konkretnie modelu RS o wersję z napędem na cztery koła. Do tej pory wszystkie RS-y z najmocniejszym 230 włącznie były napędzane przez przednią oś. Niestety jest i zła wiadomość…

Obraz
Marcin Łobodziński

Złą wiadomością jest to, że napęd na cztery koła będzie oferowany tylko z motorem 2.0 TDI o mocy 184 KM. Nie jest to zła wiadomość z powodu „afery spalinowej”, ale dlatego, że zgodnie twierdzimy iż silnik 2.0 TDI średnio pasuje do modelu z oznaczeniem RS. Kolejną złą wiadomością jest to, że do konfiguracji dojdzie jeszcze automat DSG. I to znów połączenie raczej słabe, bo pomimo szczerych chęci konstruktorów Volkswagena, DSG średnio dogaduje się z TDI. Nie przekreślajmy jednak tego, czego tak naprawdę nie znamy. Być może w Mlada Boleslav tak skonfigurują ten samochód, że będzie dawał niespodziewaną frajdę z jazdy.

Škoda Octavia RS 2.0 TDI 4x4 będzie wyposażona we wszystko co najlepsze w tym modelu. Poza napędem na cztery koła w przeniesieniu momentu obrotowego o maksymalnej wartości 380 Nm będzie pomagała elektroniczna szpera XDS+, w tym przypadku dla obu osi. Wspomniana wartość momentu będzie dostępna w szerokim zakresie prędkości obrotowych - od 1750 do 3250. Pozwoli to na uzyskanie znakomitej dynamiki jazdy i przyspieszenia do setki w 7,6 s. Prędkość maksymalną ustalono na 228 km/h. Škoda podaje średnie zużycie paliwa na poziomie 4,9 l/100 km. Poza oznaczeniem 4x4 nie będzie specjalnych wyróżnień dla tej wersji.

Obraz

Naszym zdaniem Škoda Octavia RS w takiej wersji to przede wszystkim diesel dla klientów wymagających wysokich osiągów i ponadprzeciętnej trakcji. A to właśnie trakcji najbardziej brakowało wersji RS TDI. To szybka, ale na pewno nie sportowa wersja rodzinnego samochodu, która będzie dostępna zarówno dla nadwozia typu liftback jak i kombi.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut