Škoda numerem 1 wśród klientów indywidualnych w Polsce w 2014?

Škoda numerem 1 wśród klientów indywidualnych w Polsce w 2014?
Mariusz Zmysłowski

22.01.2015 15:06, aktual.: 02.10.2022 12:50

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Początek nowego roku to czas podsumowań u wszystkich producentów motoryzacyjnych. W tym tygodniu Škoda chwali się świetnymi wynikami, zaznaczając, że według danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar jest marką najczęściej wybieraną przez klientów indywidualnych.

Ta wiadomość z pozoru jest sprzeczna z informacją, którą publikowaliśmy tydzień temu. Wtedy to Toyota twierdziła, że jest najczęściej wybieraną marką przez klientów indywidualnych. Według japońskiego producenta w Polsce na jego samochody znalazło się w 2014 roku 12 492 klientów indywidualnych, podczas gdy Škoda w tej grupie sprzedała 12 345 aut. To wartości inne niż podane przez czeskiego producenta. Według danych podanych przez Škodę marka ta sprzedała klientom indywidualnym 13 166 aut, a Toyota 12 561.

Z czego wynika różnica? Źródłem informacji w obu przypadkach jest Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Istotne są kryteria według których układane są rankingi. Jeśli od statystyk odejmiemy auta rejestrowane na dowodach tymczasowych, to uzyskamy wyniki, w których to Toyota cieszy się największym zainteresowaniem klientów indywidualnych.

IBRM Samar::

Obraz rynku komplikuje się, a pozycja poszczególnych marek ulega zmianie, gdy od wszystkich pojazdów zarejestrowanych w kraju odejmiemy te zarejestrowane na dowodach tymczasowych. W naszej ocenie duża część aut z rejestracją tymczasową wywożona jest za granicę. Oczywiście rejestracje tymczasowe nie są jednoznaczne z reeksportem, gdyż to zjawisko obejmuje również auta rejestrowane na dowodach stałych. Uwzględnienie „tymczasówek” zbliża nas jednak do realnego obrazu rynku.

Wątpliwości nie pozostawia natomiast ranking sprzedaży u klientów firmowych. Tutaj pierwsze miejsce Škoda zdobyła z wynikiem 30 102. Druga lokata przypadła Volkswagenowi, który sprzedał 20 364 aut. Na trzecim miejscu znajduje się Toyota z wynikiem 18 151.

Źródło artykułu:WP Autokult
polskaŠkodaToyota