Škoda jak Audi. Cztery modele dostają cyfrowy kokpit

Aż cztery modele Škody otrzymają cyfrową tablicę wskaźników z możliwością ich konfiguracji oraz widokiem Google Maps. To ostatnia marka w Grupie VW, która nie miała jeszcze tego rozwiązania.

Cyfrowe wskaźniki w Skodzie pojawiły się najpóźniej w całej Grupie VW.Cyfrowe wskaźniki w Skodzie pojawiły się najpóźniej w całej Grupie VW.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Zaczęło się od Audi, potem był Volkswagen, a z czasem cyfrowy kokpit zagościł również w wybranych modelach marki Seat. Najnowsze rozwiązania na sam koniec trafiają do Škody. Czeska marka będzie oferowała cyfrowe wskaźniki w modelach Octavia, Superb, Karoq i Kodiaq.

Cyfrowe wskaźniki w Skodzie - widok cyfrowy
Cyfrowe wskaźniki w Skodzie - widok cyfrowy © fot. mat. prasowe

Główną zaletą takiego zestawu wskaźników jest możliwość konfiguracji oraz wyboru trybu wyświetlania. W samochodach Škody są to cztery widoki:

  • Klasyczny – dwa tradycyjne wskaźniki (prędkościomierz i obrotomierz) z konfigurowanym pomiędzy nimi ekranem informacyjnym.
  • Cyfrowy z profilem informacyjnym – z powiększoną sekcją środkową i dodatkowymi wskazaniami po bokach.
  • Cyfrowy – największy panel informacyjny pośrodku, wyświetlający dane dot. jazdy lub największy widok mapy na całą szerokość wyświetlacza.
  • Ograniczony – tylko kilka podstawowych informacji na ciemnym tle.
Cyfrowe wskaźniki w Skodzie - widok ograniczony
Cyfrowe wskaźniki w Skodzie - widok ograniczony © fot. mat. prasowe

Cyfrowe wskaźniki Škody to kolejny dowód na to, że rozwiązania dostępne na początku w autach klasy wyższej, z czasem trafiają do modeli popularnych. Czy jest to lepsze od tradycyjnego zestawu wskaźników?

Tu oczywiście rządzą gusta. Niektórzy kierowcy uważają bowiem, że płasko wyświetlane wskazania nie są tak czytelne jak trójwymiarowe zegary i nietrudno się z tym zgodzić. Wirtualny kokpit Škody wydaje się być stosunkowo przejrzysty. Czy taki jest w praktyce? Pokaże czas i testy.

Na pewno z czasem cyfrowe kokpity pojawią się w coraz większej liczbie samochodów, gdyż najpewniej produkcyjnie jest to tańsze rozwiązanie od tradycyjnych wskaźników mechanicznych. Daje też większe pole do popisu stylistom i programistom.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/4] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟