Škoda jak Audi. Cztery modele dostają cyfrowy kokpit

Aż cztery modele Škody otrzymają cyfrową tablicę wskaźników z możliwością ich konfiguracji oraz widokiem Google Maps. To ostatnia marka w Grupie VW, która nie miała jeszcze tego rozwiązania.

Cyfrowe wskaźniki w Skodzie pojawiły się najpóźniej w całej Grupie VW.Cyfrowe wskaźniki w Skodzie pojawiły się najpóźniej w całej Grupie VW.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Zaczęło się od Audi, potem był Volkswagen, a z czasem cyfrowy kokpit zagościł również w wybranych modelach marki Seat. Najnowsze rozwiązania na sam koniec trafiają do Škody. Czeska marka będzie oferowała cyfrowe wskaźniki w modelach Octavia, Superb, Karoq i Kodiaq.

Cyfrowe wskaźniki w Skodzie - widok cyfrowy
Cyfrowe wskaźniki w Skodzie - widok cyfrowy © fot. mat. prasowe

Główną zaletą takiego zestawu wskaźników jest możliwość konfiguracji oraz wyboru trybu wyświetlania. W samochodach Škody są to cztery widoki:

  • Klasyczny – dwa tradycyjne wskaźniki (prędkościomierz i obrotomierz) z konfigurowanym pomiędzy nimi ekranem informacyjnym.
  • Cyfrowy z profilem informacyjnym – z powiększoną sekcją środkową i dodatkowymi wskazaniami po bokach.
  • Cyfrowy – największy panel informacyjny pośrodku, wyświetlający dane dot. jazdy lub największy widok mapy na całą szerokość wyświetlacza.
  • Ograniczony – tylko kilka podstawowych informacji na ciemnym tle.
Cyfrowe wskaźniki w Skodzie - widok ograniczony
Cyfrowe wskaźniki w Skodzie - widok ograniczony © fot. mat. prasowe

Cyfrowe wskaźniki Škody to kolejny dowód na to, że rozwiązania dostępne na początku w autach klasy wyższej, z czasem trafiają do modeli popularnych. Czy jest to lepsze od tradycyjnego zestawu wskaźników?

Tu oczywiście rządzą gusta. Niektórzy kierowcy uważają bowiem, że płasko wyświetlane wskazania nie są tak czytelne jak trójwymiarowe zegary i nietrudno się z tym zgodzić. Wirtualny kokpit Škody wydaje się być stosunkowo przejrzysty. Czy taki jest w praktyce? Pokaże czas i testy.

Na pewno z czasem cyfrowe kokpity pojawią się w coraz większej liczbie samochodów, gdyż najpewniej produkcyjnie jest to tańsze rozwiązanie od tradycyjnych wskaźników mechanicznych. Daje też większe pole do popisu stylistom i programistom.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/4] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony