Škoda Fabia i Fabia Combi debiutują [aktualizacja]
Debiutuje nowa Škoda Fabia. Choć na żywo auto zostanie zaprezentowane w Paryżu to już teraz czeski producent podał większość informacji i opublikował obszerną galerię.
01.10.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:02
Nowa Škoda Fabia chce osiągnąć szczyty wyższe niż poprzednik. Najnowsza generacja jest oszczędniejsza, bardziej przyjazna dla środowiska, wyposażona w nowe technologie i systemy bezpieczeństwa oraz zapewnia większą ilość miejsca wewnątrz.
Škoda nie ukrywa, że czerpano garściami z koncepcyjnego VisionC. Nowa linia upodabnia Fabię do pozostałych modeli i wygląda na najświeższą w gamie. Nowy model jest o 90 mm szerszy i 31 mm niższy od poprzedniczek, co przekłada się na przyjemniejsze dla oka proporcje. Bagażnik ma 330 litrów pojemności co czyni Fabię pod tym względem liderem w swojej klasie. Nie zabraknie również nowoczesnych technologii.
W modelu Fabia debiutują technologie MirrorLink i funkcja SmartGate, pozwalające obsługiwać smartfony z poziomu samochodu. Fabia to pierwszy model, który wyposażono w te elementy. Front Assistant to jeden z systemów bezpieczeństwa nieobecnych do tej pory w Fabii. Jest zintegrowany z systemem awaryjnego hamowania w mieście (City Emergency Braking Function) i hamulcem antykolizyjnym (Multi-Collision Brake). W chwili zagrożenia kolizją asystent interweniuje stopniowo, w coraz bardziej zdecydowany sposób by zapobiec kolizji. Zaczyna od komunikatów wizualnych i dźwiękowych, poprzez szarpnięcie hamulca aż po samoczynne awaryjne zatrzymanie.
Kolejne funkcje to Driver Activity Assistant monitorujący poziom zmęczenia kierowcy, ogranicznik prędkości, system zapobiegający staczaniu się pojazdu ze wzniesienia Hill-Hold Control oraz elektroniczny monitoring ciśnienia powietrza w oponach.
Jeśli chodzi o komfort korzystania z samochodu Fabia oferuje bezkluczykowy dostęp do samochodu, przednie i tylne czujniki parkowania, nowe elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego i panoramiczny szklany dach.
Do napędu nowej Fabii posłużą cztery silniki benzynowe i trzy diesle. W Paryżu zadebiutuje wersja GreenLine z silnikiem 1.4 TDI o mocy 75 KM, który będzie zużywać 3,1 l oleju napędowego na 100 km.
Pojawiły się również pierwsze oficjalne zdjęcia Fabii Combi.Według nieoficjalnych informacji jej bagażnik ma być większy niż 500 litrów.
[aktualizacja 1 października]
Wiemy już więcej o Fabii Combi. Będzie miała 530-litrowy bagażnik, a po złożeniu siedzeń 1395 litrów. Bagażnik będzie miał podwójną podłogę i znany z aut tej marki system zaczepów i siatek. Nadwozie Combi jest szersze o 21 mm i dłuższe o 8 mm od hatchbacka. Jest też lżejsze do 55 kg od poprzednika.