Škoda Fabia i Fabia Combi debiutują [aktualizacja]

Debiutuje nowa Škoda Fabia. Choć na żywo auto zostanie zaprezentowane w Paryżu to już teraz czeski producent podał większość informacji i opublikował obszerną galerię.

Obraz
Marcin Łobodziński

Nowa Škoda Fabia chce osiągnąć szczyty wyższe niż poprzednik. Najnowsza generacja jest oszczędniejsza, bardziej przyjazna dla środowiska, wyposażona w nowe technologie i systemy bezpieczeństwa oraz zapewnia większą ilość miejsca wewnątrz.

Škoda nie ukrywa, że czerpano garściami z koncepcyjnego VisionC. Nowa linia upodabnia Fabię do pozostałych modeli i wygląda na najświeższą w gamie. Nowy model jest o 90 mm szerszy i 31 mm niższy od poprzedniczek, co przekłada się na przyjemniejsze dla oka proporcje. Bagażnik ma 330 litrów pojemności co czyni Fabię pod tym względem liderem w swojej klasie. Nie zabraknie również nowoczesnych technologii.

Obraz

W modelu Fabia debiutują technologie MirrorLink i funkcja SmartGate, pozwalające obsługiwać smartfony z poziomu samochodu. Fabia to pierwszy model, który wyposażono w te elementy. Front Assistant to jeden z systemów bezpieczeństwa nieobecnych do tej pory w Fabii. Jest zintegrowany z systemem awaryjnego hamowania w mieście (City Emergency Braking Function) i hamulcem antykolizyjnym (Multi-Collision Brake). W chwili zagrożenia kolizją asystent interweniuje stopniowo, w coraz bardziej zdecydowany sposób by zapobiec kolizji. Zaczyna od komunikatów wizualnych i dźwiękowych, poprzez szarpnięcie hamulca aż po samoczynne awaryjne zatrzymanie.

Kolejne funkcje to Driver Activity Assistant monitorujący poziom zmęczenia kierowcy, ogranicznik prędkości, system zapobiegający staczaniu się pojazdu ze wzniesienia Hill-Hold Control oraz elektroniczny monitoring ciśnienia powietrza w oponach.

Jeśli chodzi o komfort korzystania z samochodu Fabia oferuje bezkluczykowy dostęp do samochodu, przednie i tylne czujniki parkowania, nowe elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego i panoramiczny szklany dach.

Obraz

Do napędu nowej Fabii posłużą cztery silniki benzynowe i trzy diesle. W Paryżu zadebiutuje wersja GreenLine z silnikiem 1.4 TDI o mocy 75 KM, który będzie zużywać 3,1 l oleju napędowego na 100 km.

Pojawiły się również pierwsze oficjalne zdjęcia Fabii Combi.Według nieoficjalnych informacji jej bagażnik ma być większy niż 500 litrów.

[aktualizacja 1 października]

Wiemy już więcej o Fabii Combi. Będzie miała 530-litrowy bagażnik, a po złożeniu siedzeń 1395 litrów. Bagażnik będzie miał podwójną podłogę i znany z aut tej marki system zaczepów i siatek. Nadwozie Combi jest szersze o 21 mm i dłuższe o 8 mm od hatchbacka. Jest też lżejsze do 55 kg od poprzednika.

Nowa Škoda Fabia - galeria producenta

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/64] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej