Prawo jazdy z kodem 78. Są kierowcy, który się na nie decydują

Prawo jazdy z kodem 78 staje się coraz bardziej popularne i atrakcyjne dla wielu osób. Jest to opcja, która zyskuje na znaczeniu i coraz częściej jest wybierana przez osoby pragnące zdobyć uprawnienia do kierowania pojazdem.

WORD prawo jazdy egzamin na prawo jazdy elkaWiele osób chce mieć prawo jazdy z kodem 78
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Zdawanie egzaminu na prawo jazdy to zazwyczaj moment pełen stresu i napięcia. Nie da się ukryć, że jest to wydarzenie, które dla wielu osób jest niezwykle trudne do przejścia. Istnieje jednak sposób, aby uczynić ten proces mniej skomplikowanym i bardziej przyjaznym dla kandydata. Wystarczy zdecydować się na prawo jazdy z kodem 78. Obecnie jest to jeszcze wyjątek, ale w przyszłości może stać się standardem.

Kod 78 to specjalne oznaczenie, które może okazać się prawdziwym wybawieniem dla wielu początkujących kierowców. Zazwyczaj na taką opcję decydują się osoby z niepełnosprawnościami lub obcokrajowcy. Niemniej jednak coraz częściej takie rozwiązanie wybierają również typowi kandydaci na kierowców. Dlaczego?

Odpowiedź jest prosta — zdanie egzaminu jest łatwiejsze, a korzystanie z samochodu w przyszłości również staje się prostsze. Oczywiście, jest to możliwe pod pewnymi warunkami. Kod 78 oznacza bowiem, że kierowca może prowadzić wyłącznie pojazd z automatyczną skrzynią biegów. Dzięki temu nie ma ryzyka zgaśnięcia silnika podczas ruszania, pomylenia biegów czy konieczności ich zmiany.

Dla doświadczonych kierowców może to wydawać się nieco zabawne, ale prawda jest taka, że obsługa manualnej skrzyni biegów bywa dla wielu osób dużym wyzwaniem. Jest to element, który jest oceniany podczas egzaminu na prawo jazdy.

Przepisy dotyczące egzaminu na prawo jazdy są jasne. Osoba zdająca egzamin powinna zmieniać biegi na wyższe, kiedy silnik osiągnie od 1800 do 2600 obrotów na minutę. Ponadto, pierwsze cztery biegi powinny być załączone, zanim pojazd osiągnie prędkość 50 km/h. Nieprzestrzeganie tych zasad może skutkować negatywnym wynikiem egzaminu.

Do tego dochodzą jeszcze takie kwestie jak hamowanie silnikiem, dojeżdżanie do skrzyżowania bez sprzęgła czy włączanie neutralnego przełożenia. Nie można zapomnieć również o płynnym zwalnianiu sprzęgła podczas ruszania, szczególnie pod górę. Wybierając prawo jazdy z kodem 78, wszystkie te problemy przestają mieć znaczenie, co znacznie ułatwia zdanie egzaminu.

Oczywiście, jak w każdym rozwiązaniu, są pewne minusy. W tym przypadku jest to konieczność jazdy wyłącznie samochodem z automatyczną skrzynią biegów, co może być dla niektórych osób sporym ograniczeniem. Trzeba to uwzględnić, planując przyszłość. Z drugiej strony, obecne trendy w motoryzacji wskazują na coraz większą popularność skrzyń automatycznych. Wielu producentów samochodów już teraz rezygnuje z manualnych skrzyń biegów.

Przyszłość motoryzacji zdecydowanie stoi pod znakiem automatycznych skrzyń biegów. Dlatego też, prawo jazdy z kodem 78, które obecnie jest traktowane jako szansa, ale i ograniczenie, w przyszłości, szczególnie w dobie rosnącej popularności samochodów elektrycznych, może stać się normą i oczywistością.

Wybrane dla Ciebie

Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe