Klienci Forda są najbardziej lojalni w USA
Ktoś kiedyś obliczył, że nakłonienie klienta do ponownego wyboru produktu danej marki jest kilkakrotnie tańsze od znalezienia nowego klienta. Doskonale radzi sobie z tym Ford, będący marką z najbardziej wiernymi klientami w Stanach Zjednoczonych.
30.03.2013 | aktual.: 13.10.2022 10:21
Ktoś kiedyś obliczył, że nakłonienie klienta do ponownego wyboru produktu danej marki jest kilkakrotnie tańsze od znalezienia nowego klienta. Doskonale radzi sobie z tym Ford, będący marką z najbardziej wiernymi klientami w Stanach Zjednoczonych.
Kiedy do Stanów Zjednoczonych zaczęły trafiać auta produkcji japońskiej, Amerykanie zostali podzieleni na dwa obozy. Jedni chętnie kupowali lepiej wyposażone i niezawodne Toyoty czy Hondy, podczas gdy drudzy zaciekle bronili tego co amerykańskie.
Według badań przeprowadzonych przez Experian Automotive, Ford jest marką, wobec której klienci pozostają najbardziej wierni, jeśli chodzi o amerykański rynek motoryzacyjnych. Instytut badawczy z Dublina stwierdził, że aż 47,9% klientów pozostaje wiernych Fordowi i Lincolnowi.
Na drugim miejscu rankingu lojalności znajdują się General Motors oraz Chrysler. Oba koncerny mocą poszczycić się ilością 47,7% klientów, którzy szukając nowego auta ponownie wybierają tę samą markę. Na trzecim miejscu znalazła się Toyota z wynikiem 46,9%.
Na korzyść Forda przemawia jeszcze jedna ciekawostka. Według badań aż 60% klientów decydujących się na zakup Forda Fusion deklaruje, że ich następnym autem znowu będzie Ford. Jak to się u nas mówi - nie każda morda...?
Źródło: Carscoops