Kia wzywa do serwisu setki tysięcy aut. Usterka nie pozwoli wyjść z bagażnika

Kia wzywa do serwisu około 320 tys. samochodów w USA, aby rozwiązać problem, który mógłby uniemożliwiać otwarcie bagażnika od wewnątrz.

Niebawem kierowcy  KIA w USA będą musieli udać się do serwisu
Niebawem kierowcy KIA w USA będą musieli udać się do serwisu
Źródło zdjęć: © KIA

31.08.2023 23:03

Według raportu Krajowej Agencji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA), akcja serwisowa Kia obejmuje niektóre modele Rio, Optima, Optima Hybrid i Optima Plug-in Hybrid – łącznie 319 436 sztuk. W opublikowanym oświadczeniu czytamy, że samochody "nie spełniają wymogów Federalnej Normy Bezpieczeństwa Pojazdów Silnikowych".

Usterka nie wydaje się jednak niebezpieczna, ani uciążliwa. Kia podaje, że podstawa zatrzasku bagażnika może pęknąć i nie otworzyć się od wewnątrz, zatem osoba znajdująca się w bagażniku "może zostać uwięziona, co zwiększa ryzyko obrażeń". Wydaje się jednak, że sytuacje, w których jesteśmy zmuszeni żeby otworzyć bagażnik od środka, zdarzają się dość rzadko.

Do 19 października br. Kia wyśle do właścicieli pisma z powiadomieniami o usterce. Klienci będą mogli dostarczyć swoje pojazdy do dealerów Kia, gdzie bezpłatnie wymienią uszkodzony podzespół w bagażniku.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (7)