Kia ma nowego szefa w Europie. To fachowiec z ogromnym doświadczeniem

Marc Hedrich został pierwszym Europejczykiem, który objął stanowisko dyrektora generalnego Kia Europe. Dla 56-latka jest to zupełnie nowe wyzwanie, chociaż należy pamiętać, że mówimy o osobie z gigantycznym doświadczeniem w branży.

A Kia logo is visible on its electric car, the EV6, at the Bharat Mobility Global Expo 2024 in New Delhi, India, on February 2, 2024. (Photo by Kabir Jhangiani/NurPhoto via Getty Images)Po raz pierwszy Kia przyznała stanowisko CEO w Europie komuś spoza Korei Południowej
Źródło zdjęć: © GETTY | NurPhoto
Kamil Niewiński

Zmiany na najwyższych stanowiskach w przypadku największych marek nie są wyjątkowo częstym zjawiskiem. Kiedy więc mają już one miejsce, zawsze budzą wiele szumu. Tak też jest w przypadku Kii, która po raz pierwszy w swojej historii na stanowisko szefa oddziału europejskiego mianuje osobę, która nie jest Koreańczykiem.

Nowym dyrektorem generalnym Kia Europe został Marc Hedrich, który na tym stanowisku zastąpił Wona Jeong Jeonga. Hedrich ma doświadczenie w strukturach koreańskiego producenta — przez dziewięć lat piastował on stanowisko prezesa Kia France. Jego doświadczenie w branży motoryzacyjnej jest jednak o wiele większe.

Marc Hedrich nowym dyrektorem generalnym Kia Europe
Marc Hedrich nowym dyrektorem generalnym Kia Europe © Materiały prasowe | Kia

Na pozycjach kierowniczych pracuje już od ponad 30 lat. Zaczynał jeszcze w latach 90. we francuskim oddziale Forda. Potem rozwijał swoją karierę — nadal we Francji — zostając dyrektorem marketingu kolejno Škody, Seata i Toyoty. To właśnie u Japończyków zaczął wspinać się na wyższe stanowiska strategiczne i kierownicze.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Kia EV9 - niby z tygrysem mu do twarzy

Do szeregów francuskiego oddziału Kia Hedrich dołączył w 2015 roku jako dyrektor zarządzający. Od 2021 roku był zaś właśnie prezesem oddziału. Teraz jego zadaniem będzie pójście za ciosem i utrzymanie dobrego momentum zarówno pod kątem sprzedaży, jak i uznania krytyków oraz klientów.

Rynek europejski odgrywa ważną rolę na świecie w wysiłkach marki, które mają doprowadzić do tego, że stanie się wiodącym producentem samochodów elektrycznych. Do 2027 roku Kia wprowadzi na rynek 15 aut elektrycznych i do 55 proc. zwiększy ich udział w całkowitej sprzedaży samochodów w 2030 roku. W przyszłości zespół Kia w Europie będzie kontynuował odważny proces transformacji, aby stać się dostawcą rozwiązań z zakresu zrównoważonej mobilności, ze szczególnym uwzględnieniem ludzi, planety i zysków. Jestem podekscytowany możliwością współpracy z silnym europejskim zespołem, aby przyczynić się do osiągnięcia tego celu.

Marc Hedrich
nowy dyrektor generalny Kia Europe
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł