Kia K5 po liftingu. Za granicą się ucieszą

K5 to następca modelu Optima, który nigdy nie trafił na europejski rynek. Auto jest oferowane m.in. w USA i Korei Południowej, gdzie właśnie przeszło lifting.

Kia K5Kia K5
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Kia
Aleksander Ruciński

Segment D w Europie powoli staje się wymierającym gatunkiem. Nie oznacza to jednak, że na świecie nie produkuje się takich aut. Jednym z ciekawszych przykładów jest Kia K5, której ostatnia generacja debiutowała w 2019 roku. Teraz doczekała się delikatnego faceliftingu.

Koreańczycy zdecydowali się delikatnie przeprojektować przednią i tylną część pojazdu. Zarówno oświetlenie jak i zderzaki zmieniono w taki sposób, by bardziej przypominały najnowsze modele marki (także te elektryczne).

Przy okazji zaktualizowano także gamę lakierów nadwozia i wzorów felg. To jednak detale, które jedynie podkreślają największą zaletę modelu, jaką jest klasyczna linia o lekko sportowym zacięciu.

Kia K5
Kia K5 © Materiały prasowe | Kia

Więcej dzieje się we wnętrzu, gdzie zagościły dwa zakrzywione ekrany połączone w jeden panel. Warto jednak odnotować, że towarzyszą im liczne fizyczne przyciski. Ergonomia i obsługa nie powinny więc nastręczać problemów.

Jeśli chodzi o ciekawe elementy wyposażenia, Kia dodała czytnik linii papilarnych pozwalający rozpoznać użytkownika. Nowością jest też system kamer wysokiej rozdzielczości monitorujący sytuację dokoła pojazdu.

Kia K5
Kia K5 © Materiały prasowe

A co z silnikami? Z europejskiej perspektywy gama wydaje się absolutną klasyką. K5 w Korei kupimy bowiem z wolnossącą, 160-konną dwulitrówką, 180-konnym, doładowanym 1.6 czy dwulitrową hybrydą opartą na 152-konnej jednostce.

Kwoty w salonach startują od 27840000 wonów, co w przeliczeniu daje jakieś 86 tys. zł. Jak widać, w Europie możemy pomarzyć nie tylko o takich autach, ale i cenach.

  • Kia K5
  • Kia K5
  • Kia K5
  • Kia K5
  • Kia K5
  • Kia K5
  • Kia K5
  • Kia K5
  • Kia K5
  • Kia K5
  • Kia K5
  • Kia K5
[1/12] Kia K5 Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Kia
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Lamborghini Temerario ma cztery silniki i 920 KM. To trzy auta w jednym
Pierwsza jazda: Lamborghini Temerario ma cztery silniki i 920 KM. To trzy auta w jednym
Spektakularna porażka. Chińczycy nie chcą, żebyś zobaczył to nagranie
Spektakularna porażka. Chińczycy nie chcą, żebyś zobaczył to nagranie
Będą zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy czekają od lat
Będą zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy czekają od lat
Prawda o pożarach elektryków. Pokazali konkretne liczby
Prawda o pożarach elektryków. Pokazali konkretne liczby
Oto nowe marzenie piłkarzy. Jest potężny Bentley Continental GT Supersports
Oto nowe marzenie piłkarzy. Jest potężny Bentley Continental GT Supersports
Celują w starsze auta. 15 listopada kolejny dzień akcji
Celują w starsze auta. 15 listopada kolejny dzień akcji
Test: Mazda MX-5 1.5 – do szczęścia nie trzeba wiele
Test: Mazda MX-5 1.5 – do szczęścia nie trzeba wiele
"Kary na pokaz". Ekspert o planowanych zmianach w przepisach
"Kary na pokaz". Ekspert o planowanych zmianach w przepisach
12 tys. zł i 80 punktów karnych. Spotkał policjantkę po służbie
12 tys. zł i 80 punktów karnych. Spotkał policjantkę po służbie
Peugeot Polygon Concept wygląda jak z innej planety, ale to "wizja bliskiej przyszłości"
Peugeot Polygon Concept wygląda jak z innej planety, ale to "wizja bliskiej przyszłości"
SUV od McLarena coraz bliżej, ale chwilę jeszcze na niego poczekamy
SUV od McLarena coraz bliżej, ale chwilę jeszcze na niego poczekamy
W weekend zmiana paliwa. Lepiej poczekaj z tankowaniem
W weekend zmiana paliwa. Lepiej poczekaj z tankowaniem