Kia K5 po liftingu. Za granicą się ucieszą

K5 to następca modelu Optima, który nigdy nie trafił na europejski rynek. Auto jest oferowane m.in. w USA i Korei Południowej, gdzie właśnie przeszło lifting.

Kia K5Kia K5
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Kia
Aleksander Ruciński

Segment D w Europie powoli staje się wymierającym gatunkiem. Nie oznacza to jednak, że na świecie nie produkuje się takich aut. Jednym z ciekawszych przykładów jest Kia K5, której ostatnia generacja debiutowała w 2019 roku. Teraz doczekała się delikatnego faceliftingu.

Koreańczycy zdecydowali się delikatnie przeprojektować przednią i tylną część pojazdu. Zarówno oświetlenie jak i zderzaki zmieniono w taki sposób, by bardziej przypominały najnowsze modele marki (także te elektryczne).

Przy okazji zaktualizowano także gamę lakierów nadwozia i wzorów felg. To jednak detale, które jedynie podkreślają największą zaletę modelu, jaką jest klasyczna linia o lekko sportowym zacięciu.

Kia K5
Kia K5 © Materiały prasowe | Kia

Więcej dzieje się we wnętrzu, gdzie zagościły dwa zakrzywione ekrany połączone w jeden panel. Warto jednak odnotować, że towarzyszą im liczne fizyczne przyciski. Ergonomia i obsługa nie powinny więc nastręczać problemów.

Jeśli chodzi o ciekawe elementy wyposażenia, Kia dodała czytnik linii papilarnych pozwalający rozpoznać użytkownika. Nowością jest też system kamer wysokiej rozdzielczości monitorujący sytuację dokoła pojazdu.

Kia K5
Kia K5 © Materiały prasowe

A co z silnikami? Z europejskiej perspektywy gama wydaje się absolutną klasyką. K5 w Korei kupimy bowiem z wolnossącą, 160-konną dwulitrówką, 180-konnym, doładowanym 1.6 czy dwulitrową hybrydą opartą na 152-konnej jednostce.

Kwoty w salonach startują od 27840000 wonów, co w przeliczeniu daje jakieś 86 tys. zł. Jak widać, w Europie możemy pomarzyć nie tylko o takich autach, ale i cenach.

  • Kia K5
  • Kia K5
  • Kia K5
  • Kia K5
  • Kia K5
  • Kia K5
  • Kia K5
  • Kia K5
  • Kia K5
  • Kia K5
  • Kia K5
  • Kia K5
[1/12] Kia K5 Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Kia
Wybrane dla Ciebie
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇