Kia K5 po liftingu. Za granicą się ucieszą

K5 to następca modelu Optima, który nigdy nie trafił na europejski rynek. Auto jest oferowane m.in. w USA i Korei Południowej, gdzie właśnie przeszło lifting.

Kia K5Kia K5
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Kia
Aleksander Ruciński

Segment D w Europie powoli staje się wymierającym gatunkiem. Nie oznacza to jednak, że na świecie nie produkuje się takich aut. Jednym z ciekawszych przykładów jest Kia K5, której ostatnia generacja debiutowała w 2019 roku. Teraz doczekała się delikatnego faceliftingu.

Koreańczycy zdecydowali się delikatnie przeprojektować przednią i tylną część pojazdu. Zarówno oświetlenie jak i zderzaki zmieniono w taki sposób, by bardziej przypominały najnowsze modele marki (także te elektryczne).

Przy okazji zaktualizowano także gamę lakierów nadwozia i wzorów felg. To jednak detale, które jedynie podkreślają największą zaletę modelu, jaką jest klasyczna linia o lekko sportowym zacięciu.

Kia K5
Kia K5 © Materiały prasowe | Kia

Więcej dzieje się we wnętrzu, gdzie zagościły dwa zakrzywione ekrany połączone w jeden panel. Warto jednak odnotować, że towarzyszą im liczne fizyczne przyciski. Ergonomia i obsługa nie powinny więc nastręczać problemów.

Jeśli chodzi o ciekawe elementy wyposażenia, Kia dodała czytnik linii papilarnych pozwalający rozpoznać użytkownika. Nowością jest też system kamer wysokiej rozdzielczości monitorujący sytuację dokoła pojazdu.

Kia K5
Kia K5 © Materiały prasowe

A co z silnikami? Z europejskiej perspektywy gama wydaje się absolutną klasyką. K5 w Korei kupimy bowiem z wolnossącą, 160-konną dwulitrówką, 180-konnym, doładowanym 1.6 czy dwulitrową hybrydą opartą na 152-konnej jednostce.

Kwoty w salonach startują od 27840000 wonów, co w przeliczeniu daje jakieś 86 tys. zł. Jak widać, w Europie możemy pomarzyć nie tylko o takich autach, ale i cenach.

  • Kia K5
  • Kia K5
  • Kia K5
  • Kia K5
  • Kia K5
  • Kia K5
  • Kia K5
  • Kia K5
  • Kia K5
  • Kia K5
  • Kia K5
  • Kia K5
[1/12] Kia K5 Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Kia

Wybrane dla Ciebie

Niemiecki gigant opuszcza prestiżowy indeks. Znamy datę
Niemiecki gigant opuszcza prestiżowy indeks. Znamy datę
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów