Kia EV3 oficjalnie. Wyróżnia się stylistyką, zasięgiem i praktycznym wnętrzem

Widać tu zdecydowane wpływy flagowego modelu EV9
Widać tu zdecydowane wpływy flagowego modelu EV9
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Kia
Aleksander Ruciński

23.05.2024 13:07

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Kia w końcu oficjalnie pochwaliła się nowym, elektrycznym SUV-em na prąd. EV3 jest modelem, z którym Koreańczycy wiążą spore nadzieje.

Kia znów zaskakuje, prezentując kolejnego, innowacyjnego elektryka, który kusi stylem i parametrami. Po EV6 i EV9 do Europy wjedzie mniejsza i tańsza EV3. Z długością wynoszącą 4300 mm, rozstawem osi na poziomie 2680 mm i 460-litrowym bagażnikiem, jest wzorcowym przedstawicielem segmentu kompaktowych SUV-ów.

Producent twierdzi, że mimo zachowawczych rozmiarów w kabinie udało się wygospodarować ogrom przestrzeni i sporo schowków, z czego największy ma aż 25 litrów pojemności.

Jak przystało na nową kię, głównym elementem kabiny jest panoramiczny wyświetlacz, a właściwie dwa połączone wyświetlacze o przekątnej 12,3-calowy każdy. Pomiędzy nimi znalazło się też miejsce dla trzeciego, 5-calowego ekranu do sterowania klimatyzacją. Na szczęście fizycznych przycisków też nie brakuje. Znajdziemy je na drzwiach czy kierownicy, ale i na konsoli środkowej, pod ekranem multimediów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Najważniejszym elementem, ale i największą zaletą EV3 ma być jednak napęd. Platforma E-GMP pozwala na stosowanie zróżnicowanych konfiguracji. Kia postawiła jednak na dwie - Standard z akumulatorem o pojemności 58,3 kWh oraz Long Range - 81,4 kWh.

W obu wariantach dostaniemy ten sam silnik elektryczny o mocy 204 KM pozwalający osiągać setkę w 7,5 sekundy i jechać maksymalnie 170 km/h. Szacunkowy zasięg wersji Long Range ma wynieść aż 600 km, a uzupełnienie baterii z 10 do 80 proc. pojemności potrwa około 31 minut.

Kia EV3
Kia EV3 © Materiały prasowe

Duży zasięg nie jest wyłącznie kwestią wydajnego silnika i sporego akumulatora, ale i świetnej aerodynamiki. Kia twierdzi, że współczynnik oporu wynosi zaledwie 0,263. To zasługa dopracowanego nadwozia, ale i dodatkowych osłon podwozia.

Kia nie zapomina również o wyposażeniu godnym współczesnego elektryka. Na pokładzie nie zabraknie takich dodatków jak wyświetlacz HUD, aktywny tempomat, zdalny asystent parkowania czy asystent jazdy po autostradzie. Poza tym EV3 zyska funkcję one-pedal z silnym hamowaniem regneracyjnym czy V2L pozwalającą ładować inne auta i urządzenia z akumulatora trakcyjnego.

Produkcja EV3 wystartuje w Korei w połowie sierpnia, a pierwsze sztuki powinny trafić na rynek w IV kwartale. Ceny i szczegółowa specyfikacja na razie pozostają tajemnicą.

  • Kia EV3
  • Kia EV3
  • Kia EV3
  • Kia EV3
  • Kia EV3
  • Kia EV3
  • Kia EV3
  • Widać tu zdecydowane wpływy flagowego modelu EV9
  • Kia EV3
[1/9] Kia EV3Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)