Kia cee’d GT Line – sportowy charakter oraz nowe silniki i skrzynia biegów

Kia w Genewie zaprezentuje model cee’d GT Line, który dostanie kilka charakterystycznych elementów z wersji GT. Pojawią się też nowe jednostki napędowe i dwusprzęgłowa skrzynia biegów.

Obraz
Marcin Łobodziński

GT Line to usportowiona wersja tradycyjnych odmian modelu cee’d, pro_cee’d i Sportswagon, czyli kombi. Nadwozie dostanie charakterystyczne światła LED do jazdy dziennej w dolnej części zderzaka i delikatnie zmodyfikowany grill, a także masywniejszy zderzak tylny z zakończeniem w stylu dyfuzora i podwójną końcówką układu wydechowego lub pojedynczą, umieszczoną centralnie dla nadwozia kombi. Elementami dodatkowymi GT Line są przejęte z GT listwy progowe, światła tylne LED oraz nowy wzór 17-calowych obręczy kół.

Wnętrze GT Line zostanie wyposażone w nową tapicerkę, logo GT Line, skórzaną kierownicę ze wstawkami w kolorze fortepianowej czerni, aluminiowe nakładki na pedały, aluminiowy przycisk START/STOP oraz konsolę centralną w stylu GT.

Obraz

Wraz z nową Kią cee’d GT Line zadebiutuje jednostka napędowa T-GDI opracowana w centrum R&D Kia w Namyang. Jest to litrowy, 3-cylindrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem. Rozwija moc 120 KM i maksymalny moment obrotowy 172 Nm. Będzie współpracował z 6-biegową przekładnią manualną. W gamie koreańskiego producenta zastąpi wolnossący silnik 1,6 GDI.

Modyfikacji poddano również silnik Diesla 1,6 CRDi, którego dla wersji GT Line zestrojono tak, by uzyskiwał 133 KM i moment obrotowy 285 Nm. Kia zapowiada, że silnik ten będzie cechowała wyjątkowo szybka reakcja na gaz już od najniższych obrotów.

Nowością w układzie przeniesienia napędu jest 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa DCT. Dostępna w modelach GT Line ma współpracować z silnikiem 1,6 CRDi i zastąpi tradycyjny automat z konwerterem. Przekładnia DCT jest zdolna do przenoszenia momentu obrotowego o wartości do 300 Nm, czyli większego niż wspomniany automat.

Kia cee’d GT Line będzie dostępna dla klientów w IV kwartale 2015 roku.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥