WAŻNE
TERAZ

Stopy procentowe. Ta decyzja powinna ucieszyć Polaków

Jeszcze raz… - Mcchip-DKR 911 GT2 MC650 (2011)

Choć Porsche 911 GT2 jest już od dawna poza produkcją firma Mcchip-DKR z pomocą ekipy Kubatech postanowiła jeszcze raz tchnąć w ten superwóz trochę więcej mocy.

Obraz
Olgierd Lachowski
Obraz

W Porsche 911 GT2 montowany był silnik, który można zobaczyć jeszcze tylko w najbardziej szalonej wersji 911 ostatnich lat, czyli w 911 GT2 RS. Jest to 6-cylindrowa jednostka o przeciwsobnym ustawieniu tłoków (tzw. bokser), która ma objętość skokową 3,6 l. Oznaczony kodem M96/70S silnik (w 911 GT2 RS – M96/70R) nie ma bezpośredniego wtrysku paliwa. Ma za to dwie turbosprężarki o „zmiennej geometrii” VGT produkcji BorgWarner, które pomagają w uzyskaniu 530 KM mocy przy 6500 obr./min.

Właśnie modyfikacja turbosprężarek, układu dolotu powietrza, międzystopniowych chłodnic powietrza doładowującego oraz instalacja sportowego układu wydechowego z wyścigowymi reaktorami katalitycznymi, a także przeprogramowanie ECU (z pomocą firmy Kubatech współpracującej z Cargraphic) pozwoliły wycisnąć z umieszczonego z tyłu silnika 657 KM.

Nowe oprogramowanie ogranicza maksymalny moment obrotowy, który mógłby sięgnąć ponad 900 Nm.

Obraz

Można by powiedzieć, że przyrost prawie 130 KM to dużo, ale jak pamiętamy Wimmer wycisnął z tego silnika 800 KM. Mcchip-DKR nie podało informacji o parametrach drogowych podkręconego Porsche. Wiadomo natomiast, że koszt tego tuningu to 23 000 euro.

Dane techniczne

Silnik i napęd:


  • Typ: B6, M96/70S
  • Ustawienie: Z tyłu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3600 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 657 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 182,50 KM/l (seryjny – 147,22 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne PCCB, średnica 380 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne PCCB, średnica 350 mm, 4-tłoczkowe zaciski
  • Koła przednie: 8,5 x 19”
  • Koła tylne: 12,0 x 20”
  • Opony przednie: 235/35 R 19 Michelin Pilot Sport Cup
  • Opony tylne: 325/30 R 19 Michelin Pilot Sport Cup

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1440 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,19 kg/KM (seryjny – 2,72 kg/KM)
  • Długość: 4469 mm
  • Szerokość: 1852 mm
  • Wysokość: 1285 mm
  • Rozstaw osi: 2350 mmblock position=\inside7919/block

Źródło: autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Nowe nieoznakowane wozy policji. Wybrali nietypową markę
Nowe nieoznakowane wozy policji. Wybrali nietypową markę
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Zielona strzałka w lewo. Czy na skrzyżowaniu można zawrócić?
Zielona strzałka w lewo. Czy na skrzyżowaniu można zawrócić?
Rząd podał kwoty dla kierowców. Jest projekt podwyżek
Rząd podał kwoty dla kierowców. Jest projekt podwyżek
Wynik kierowcy przeraża. Dobrze, że w końcu go zatrzymano
Wynik kierowcy przeraża. Dobrze, że w końcu go zatrzymano
Tak umilał sobie podróż. 22-latek zatrzymany na S7
Tak umilał sobie podróż. 22-latek zatrzymany na S7
Policja znalazła sprawcę wypadku z Warszawy. Ma 80 lat
Policja znalazła sprawcę wypadku z Warszawy. Ma 80 lat
Ford Mondeo nadal żyje. Właśnie przeszedł facelifting
Ford Mondeo nadal żyje. Właśnie przeszedł facelifting
Wrócili do Polski. Właśnie otwierają drugi salon
Wrócili do Polski. Właśnie otwierają drugi salon
Zwolnili głównego stylistę. Odpowiadał za kontrowersyjny projekt
Zwolnili głównego stylistę. Odpowiadał za kontrowersyjny projekt
Zmiany w prawie jazdy i limicie alkoholu. Znamy daty
Zmiany w prawie jazdy i limicie alkoholu. Znamy daty
Obywatelskie zatrzymanie: pijany kierowca ciężarówki wpadł na MOP-ie
Obywatelskie zatrzymanie: pijany kierowca ciężarówki wpadł na MOP-ie
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯