Jeszcze nie czas na nową Astrę. Opel wprowadzi zmiany w silnikach

Opel Astra obecnej generacji jest w sprzedaży od 2015 roku i wszystko wskazuje na to, że jeszcze długo z nami pozostanie. Obecnie coraz częściej pojawiają się w sieci zdjęcia zamaskowanych aut, które przeszły facelifting. Prawdopodobnie pojawią się nowe silniki.

Dla Opla Astry K będzie to pierwszy lifting od rozpoczęcia produkcji w 2015 roku.Dla Opla Astry K będzie to pierwszy lifting od rozpoczęcia produkcji w 2015 roku.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Pomimo ostatniego komunikatu PSA dotyczącego zmian w gliwickiej fabryce Opla, gdzie mają być wytwarzane auta dostawcze, Astra obecnej generacji jeszcze z nami zostanie. To z kolei jest dobra informacja dla Gliwic, gdzie jest wytwarzana.

Ostatnio pojawiają się fotografie szpiegowskie zamaskowanych astr. Ukrywana jest jedynie przednia część wraz z reflektorami oraz oznaczenia z tyłu. Można się więc spodziewać, że po liftingu Astra zmieni się wizualnie jedynie w tym obszarze, ale większe zmiany zajdą pod maską.

Astra jest jednym z ostatnich modeli zaprojektowanych jeszcze przed przejęciem Opla przez francuski koncern PSA. To też sprawia, że pracujące pod jej maską silniki nie są takie, jak w najnowszych autach marki, np. Combo, Grandland X czy Crossland X.

Najprawdopodobniej pod maską odświeżonej Astry nie będzie już silników stosowanych obecnie.
Najprawdopodobniej pod maską odświeżonej Astry nie będzie już silników stosowanych obecnie. © fot. mat. prasowe

Jest niemal pewne, że poliftowa Astra dostanie jednostki PSA z rodziny PureTech (benzynowe) i BlueHDi (diesle). Tym bardziej, że na początku 2019 roku w Polsce, w Tychach, uruchomiono produkcję tych pierwszych. Trzycylindrowy silnik benzynowy 1.2 PureTech rozwijający moc 110 i 130 KM może być podstawową jednostką odświeżonej Astry. Dlatego też zmodyfikowano i zamaskowano przód auta, dostosowany do nowych silników.

Obecnie montowane są silniki benzynowe o pojemności 1,4 oraz 1,6 litra, ale także mały 1,0 litra. Tak więc łatwo podejrzewać, że przystosowanie auta do jednostek z rodziny PureTech nie było dużym wyzwaniem.

Tył samochodu pozostanie raczej bez zmian, poza nowym oznakowaniem wersji silnikowych.
Tył samochodu pozostanie raczej bez zmian, poza nowym oznakowaniem wersji silnikowych. © fot. mat. prasowe

Wraz z nową gamą silników można spodziewać się także nowych skrzyń biegów, zarówno manualnych, jak i automatycznych. W przypadków tych drugich, mowa o skrzyniach ośmiobiegowych, które zastąpią przestarzałe już sześciobiegowe. Możliwe też, że tradycyjny drążek przekładni automatycznej zostanie zastąpiony przez wygodne pokrętło, jak w innych oplach najnowszej generacji.

Oczywiście zmiany dotkną też najpewniej gamy diesli, na co wskazuje niespotykane wcześniej oznaczenie Eco TEC D, sfotografowane na jednym z aut. To będzie jeden silnik 1.5 BlueHDI o mocy 100 lub 130 KM. W ten sposób Astra powoli przejdzie w nową gamę napędów, a jednocześnie będzie to kolejny krok w kierunku uniezależnienia się od dostaw koncernu FCA, od którego Opel zapożycza silniki wysokoprężne.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech