Jeszcze lepsza Škoda Fabia R5 Evo. Zwycięstwo w debiucie

W Rajdzie Portugalii zadebiutowała nowa ewolucja Škody Fabii R5, najlepszego obecnie samochodu startującego w klasyfikacji RC2. Kalle Rovanpera pokazał, że samochód wciąż jest na szczycie.

Odświeżona Skoda Fabia zaliczyła nie tylko wysokie loty na Fafe, ale też wygrała w swoim debiucieOdświeżona Skoda Fabia zaliczyła nie tylko wysokie loty na Fafe, ale też wygrała w swoim debiucie
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Škoda podkreśla, że nie jest to nowy samochód, ale naturalna ewolucja najbardziej utytułowanego obecnie auta kategorii R5. Skupiono się na drobnych poprawkach, by przede wszystkim nie popsuć tego, co było dobre.

Zmiany objęły front auta, który zmieniono na taki jak w modelu produkcyjnym po liftingu. Spojler, wlot powietrza i obudowy lusterek wykonano z kompozytu węglowego. Z tyłu zaś zderzak ma większą lakierowaną powierzchnię, a charakterystyczna końcówka wydechu umieszczona pośrodku została skierowana w dół.

Jak widać, wszystko działa jak należy. Pierwsze miejsce w debiutanckim dla Fabii R5 Evo Rajdzie Portugalii zajął Kalle Rovanpera, a drugie Jan Kopecky. Warto dodatkowo podkreślić, że w RC2 na osiem pierwszych samochodów, aż siedem to Fabie.

Kalle Rovanpera i Jonne Halttunen na mecie Rajdu Portugalii.
Kalle Rovanpera i Jonne Halttunen na mecie Rajdu Portugalii. © fot. mat. prasowe

W klasyfikacji generalnej Rajd Portugalii padł łupem Otta Tanaka (Toyota), który na linii mety zjawił się z przewagą 15,9 s nad Thierrym Neuvillem (Hyundai) oraz 57,1 s przed Sebastienem Ogierem (Citroën).

Polska załoga Łukasz Pieniążek i Jakub Gerber ukończyła rajd na 27. miejscu, 20. w RC2 i 4. w klasyfikacji WRC 2 Pro. Polacy zmagali się z awarią układu hamulcowego.

  • To był dla nas długi i trudny rajd - powiedział Łukasz Pieniążek. - Niestety, w sobotę zmagaliśmy się z problemami z hamulcami, które przedwcześnie zakończyły nasz dzień na najdłuższym odcinku rajdu. Wróciliśmy na trasę w niedzielę i myślę, że pokazaliśmy całkiem dobre tempo. Daliśmy z siebie wszystko na ostatnim odcinku specjalnym i myślę, że pokazaliśmy, że jesteśmy w stanie osiągać dobre rezultaty.
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów