Jeep z Polski może trafić do USA. Chce tego sam szef marki

Szef Jeepa w Ameryce Północnej, Bob Broderdorf, wyraził zainteresowanie wprowadzeniem kompaktowego crossovera Avenger do Stanów Zjednoczonych. Model ten mógłby wypełnić lukę po wycofanym z rynku Renegade.

Jeep Avenger e-Hybrid
Jeep Avenger e-Hybrid
Źródło zdjęć: © Autokult | Filip Buliński
Aleksander Ruciński

Jeep odczuwa brak kompaktowego crossovera w swojej amerykańskiej ofercie po wycofaniu modelu Renegade. Obecnie najmniejszym modelem marki w USA jest kompaktowy Compass, jednak nie zaspokaja on potrzeb klientów poszukujących mniejszego i bardziej przystępnego cenowo pojazdu o charakterystycznym stylu Jeepa.

Od kilku lat Jeep sprzedaje model Avenger na wybranych rynkach międzynarodowych, oferując go w wersjach z silnikiem spalinowym, napędem hybrydowym oraz elektrycznym. Mimo sukcesu za granicą, Avenger nie trafił jeszcze do USA. Bob Broderdorf, szef Jeepa w Ameryce Północnej, chciałby to zmienić.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jeep Wrangler Sahara - To nadal Wrangler!

"Powiem wprost: rozważam to"– przyznał Broderdorf w rozmowie z "Motor Trend". "Uważam, że Avenger to niezwykle interesujący produkt. Naprawdę podoba mi się wygląd tego samochodu i to, czym jest. Człowieku, on jest świetny. Próbuję zrozumieć, jakie mogą być jego wady. Dlaczego na początku nie zdecydowano się go wprowadzić [na rynek USA]?" - pyta.

Avenger w Europie oferowany jest z różnymi układami napędowymi. Wersja z silnikiem spalinowym wyposażona jest w trzycylindrowy silnik 1.2 o mocy 100 KM i momencie obrotowym 205 Nm. Wariant elektryczny dysponuje mocą 155 KM i momentem 260 Nm, a hybryda 4xe plasuje się pomiędzy nimi z mocą 136 KM. Różnice w osiągach przekładają się na cenę – wersja elektryczna jest droższa o około 14 000 euro (około 14 400 dolarów) w porównaniu z modelem spalinowym, w zależności od kraju.

Broderdorf zauważył, że w USA rośnie zainteresowanie bardziej przystępnymi cenowo pojazdami elektrycznymi. Zanim jednak Avenger trafi na amerykański rynek, konieczne jest przeprowadzenie analizy opłacalności.

Choć debiut Avengera w Ameryce Północnej pozostaje na razie w sferze możliwości, Jeep wykazuje chęć eksplorowania nowych opcji, co może pomóc marce odzyskać pozycję na rynku. Po szóstym z rzędu roku spadku sprzedaży, w tym 9-procentowym spadku w 2024 roku w porównaniu do 2023, oczywiste jest, że potrzebne są zmiany.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (1)