Jazda próbna w domu? Abarth wprowadza nową usługę VR
Pandemia stawia przed producentami zupełnie nowe wyzwania. Rozbudowa sieci sprzedaży aut przez internet to tylko jedno z nich. Ale jak kupić auto bez jazdy próbnej? Abarth poradził sobie i z tym problemem, ofertując zestaw VR, który pozwala na wirtualną przejażdżkę.
08.02.2021 | aktual.: 16.03.2023 14:40
Nie wiesz, czy auto, które zamierzasz kupić, przypadnie ci do gustu? Jazda próbna zazwyczaj rozwiewa wszelkie wątpliwości. Niestety, pandemia koronawirusa sprawiła, że wycieczka do salonu i przejażdżka ze sprzedawcą znalazły się daleko na liście priorytetów. Abarth postanowił rozwiązać ten problem, oferując ciekawy półśrodek. Mowa o zestawie VR do wirtualnych jazd próbnych.
Usługa wystartowała 8 lutego w brytyjskim Exeter. Tamtejszy salon marki pilotażowo zaoferował swoim klientom możliwość odbycia wirtualnej jazdy próbnej. Wystarczy zgłosić taką chęć telefonicznie lub mailowo i umówić się na konkretny termin.
Potem nie zostaje nic innego, jak czekać na kuriera Abarth, który przywiezie drewniane pudło wypełnione ciekawymi gadżetami. W zestawie - poza systemem VR - znajdziemy też słuchawki Bose i dwie czapki z daszkiem. Wystarczy uruchomić sprzęt, by zanurzyć się w świecie Abartha.
Wirtualna rzeczywistość pozwala odbyć "przejażdżkę" modelem 595 Scorpioneoro po najwspanialszych trasach Wielkiej Brytanii: Great Orme, Llyn Ogwen i Black Rock Sands. Wszystko to przy wsparciu wirtualnego nawigatora Stefa Villaverde'a - motoryzacyjnego influencera i właściciela abartha.
- Cieszymy się, że możemy zaoferować klientom to innowacyjne doświadczenie. VR pozwala im poczuć dreszcz emocji z prowadzenia 595, bez opuszczania własnego domu - mówi dyrektor zarządzający FCA w Wielkiej Brytanii, Arnaud Leclerc. Jeśli usługa spotka się z pozytywnym odzewem, wdrożą ją również pozostałe salony marki na Wyspach.
Obecnie wirtualna jazda próbna jest zarezerwowana wyłącznie dla modelu 595 Scorpioneoro - limitowanej do 2 tys. egzemplarzy, kieszonkowej rakiety napędzanej 165-konnym silnikiem. Nie wyklucza się jednak rozbudowania oferty także o pozostałe oferty marki.