Jaki używany samochód kupić? Mitsubishi Colt V, czyli ostatni kompaktowy samuraj za 6-8 tysięcy

Jaki używany samochód kupić? Mitsubishi Colt V, czyli ostatni kompaktowy samuraj za 6‑8 tysięcy

Jaki używany samochód kupić? Mitsubishi Colt V, czyli ostatni kompaktowy samuraj za 6-8 tysięcy
Bartosz Pokrzywiński
28.03.2010 13:58, aktualizacja: 18.04.2023 11:39

Wiosna ruszyła pełną parą, w nocy przestawiliśmy zegarki przechodząc na czas letni, a więc pora przestroić również nasze zegary biologiczne o godzinę do przodu. W tym tygodniu, w naszym cyklu prezentującym samochody używane, coś z dalekiego wschodu. Mamy dla Was Mitsubishi Colta V-generacji, czyli ostatniego samuraja z bronią w segmencie samochodów kompaktowych.

Dlaczego warto wybrać właśnie Colta?

Na to pytanie najlepiej można odpowiedzieć w ten sposób - żyjemy w wolnym państwie, w środkowo-wschodniej części Europy, możemy jeździć tym, co nam się podoba. Ale czy Mitsubishi Colt może się podobać? Oczywiście, że tak.

Jeżeli mamy w portfelu kwotę pomiędzy 6-8 tysięcy złotych, a chcemy niezawodnego, kompaktowego japońskiego samochodu, z dobrym silnikiem zapewniającym przyzwoite osiągi, warto zwrócić uwagę również na Colta. To świetne autko, które dobrze utrzymane zagwarantuje użytkownikowi kilka lat spokojnej jazdy.

Obraz

Rynek samochodów używanych jest przesycony najróżniejszego typu ofertami. Za taką kwotę możemy mieć Golfa III, opisywaną w zeszłym tygodniu Almerę czy Opla Astrę. Podobno im większy wybór, tym trudniej się zdecydować, ale łatwiej dobrać odpowiedni dla nas pojazd. Colt zdobył zaufanie klientów nie tylko w Europie, prawdę mówiąc nasz kontynent był jednym z wielu, na których oferowano ten model. Jeżeli więc nie masz nic przeciwko Japończykom, lubisz pojazdy trzydrzwiowe i cenisz sobie niezawodność, to Colt jest właśnie dla Ciebie.

Mitsubishi Colt V 1996-2003

Mitsubishi Colt piątej generacji oznaczony jako CJ0, został pierwszy raz odsłonięty na salonie w Paryżu. Mówi się, że auto każdej następnej generacji jest minimalnie większe od poprzednika, tak też jest w rzeczywistości. Colt jest jednak zaprzeczeniem, gdyż w jego przypadku, proces ten wygląda całkowicie odwrotnie. Piąta generacja jako ostatnia zaliczana jest do segmentu C, jej następca, dzielący części ze Smartem ForFour, to już pojazd należący do segmentu B.

Obraz

Colty sprzedawane w Europie były produkowane w swojej ojczyźnie, czyli w Japonii. Również to mogło przyczynić się do niewielkiej popularności tego modelu na naszym kontynencie, większość dostępnych egzemplarzy pochodzi najczęściej z prywatnego importu. Produkcja w kraju kwitnącej wiśni wydaje się być gwarancją jakości, jednak problem może pojawić się z zakupem części. Podobno dostęp nie jest utrudniony, jednak ceny mogą zaskoczyć użytkownika.

U nas Colt dostępny był z dwoma silnikami benzynowymi. Szesnastozaworowym 1.3 o mocy 82-koni mechanicznych (wcześniej 12v 75 KM) oraz z mocniejszym silnikiem o pojemności 1.6-litra 90 KM (103 KM 16v w wersji GLS). Na osiągi nie ma co narzekać, nieco ponad 920 kilogramów masy własnej w przypadku jednostki 1.3 i 975 kg z motorem 1.6, łatwo jest ruszyć z miejsca. Setka w 10.5-sekundy (1.6) i prędkość maksymalna 185 km/h to naprawdę niezły wynik.

Obraz

Podobno silniki te są niezawodne i wytrzymują naprawdę spore przebiegi. Mają również umiarkowany apetyt na paliwo, producent deklarował średnie spalanie na poziomie 7.3-litra benzyny na sto kilometrów, co przy szesnastu zaworach i pojemności 1.6-litra jest rozsądnym wynikiem. Szkoda, że w Europie nie było żadnego Diesla.

Największym minusem Colta, na który skarżą się użytkownicy, jest podatność na korozję. Podobno podstawową sprawą przy zakupie tego auta jest zwrócenie uwagi na progi, nadkola, na których w większości egzemplarzy, nawet tych młodszych, pojawiają się ogniska korozji. Z drugiej strony jednak mówi się, że jeżeli kupisz Mitsubishi, które nie ma śladów rdzy, to takie auto, w dobrym stanie technicznym, posłuży Ci przez lata.

Obraz

Jak już wcześniej wspomniałem, ta generacja Colta jako ostatnia zaliczana jest do segmentu C, jednak pamiętajmy, że trzydrzwiowa wersja europejska, nie posłuży nam jako auto rodzinne. Również 240-litrowy bagażnik nie jest ogromną jamą. Najlepiej będzie więc traktować Colta jako całkiem wygodny, ale dwuosobowy, miejski pojazd, z możliwością ewentualnego przewozu "dodatkowego bagażu".

Jeżeli dobrze poszukamy, bez trudu znajdziemy Mitsubishi wyposażone w centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby czy nawet klimatyzację. Pamiętajmy również o korozji! Warto zwrócić szczególną uwagę na książkę serwisową, skoro większość aut pochodzi z importu, część z nich może być po przejściach. Oczywiście to nic złego kupić pojazd po lekkiej stłuczce, bądźmy jednak ostrożni.

Kilka przykładowych ogłoszeń:

Zalety:

  • Dynamiczne i wytrzymałe silniki
  • Niezawodność
  • Dobra wentylacja wnętrza

Wady:

  • Podatność na korozję
  • Wyższe ceny oryginalnych części
  • Wyciszenie wnętrza

Tabelka spalania. Minimalne średnie (trasa)/ maksymalne średnie (miasto). Dane użytkowników.

1.3 75 KM1.3 83 KM1.6 103 KM
6.0-8.4 l.5.8-9.2 l.6.8-9.4 l.

Jeżeli byłeś lub jesteś właścicielem Mitsubishi Colta albo masz wyrobione zdanie na temat tego modelu, podziel się z nami swoją opinią. Mile widziane również sugestie samochodów, które chcielibyście zobaczyć w naszym cyklu.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (12)