Jak zwrócić na siebie uwagę? – Project Kahn Panamera (2011)

To pytanie odnosi się do producenta samochodu, który chce zwrócić uwagę tunerów na swój produkt. Mowa tu o Porsche i modelu Panamera, który jest rozchwytywany przez klientów.

Obraz
Olgierd Lachowski
Obraz

Okazuje się, że dobrą metodą na zwrócenie na siebie uwagi jest duża sprzedaż. Firmy tuningowe wietrzą w sporej liczbie seryjnych samochodów swój interes, bo więcej wyprodukowanych aut, to więcej potencjalnych klientów do ich tuningu. Również brytyjskie Kahn Design zainteresowało się pięciodrzwiowym Porsche. I to już po raz drugi.

Firma Kahn Design jest znana głównie z tuningu Land Roverów i ostatnio Audi, ale jej pracownicy stawiają przed sobą szeroki wachlarz zadań, a nie tylko przerabianie aut wymienionych linijkę wyżej dwóch marek.

Obraz

Najnowszą pozycją w katalogu tunera jest pakiet zmieniający wygląd nadwozia Porsche Panamery. Zestaw składa się z 10 elementów począwszy od nakładki na przedni zderzak, przez poszerzenia nadkoli, progi, i tylny zderzak, aż po tylny spojler na pokrywie bagażnika.

Są oczywiście nowe felgi RS-600 (o nieznanym rozmiarze) i modyfikacje uszlachetniające wnętrze, których dokonano z użyciem skóry, drewna i włókna węglowego.

Obraz

Zabrakło jednak ulepszeń silnika, a więc nadal mamy do czynienia z seryjną jednostką V6 o objętości skokowej 3,6 l z bezpośrednim wtryskiem paliwa, która osiąga moc 300 KM i moment obrotowy 400 Nm. Dzięki niej ważące 1805 kg Porsche 100 km/h ma na liczniku po 6,80 s, a przyspieszać przestaje, gdy rozpędzi się do 261 km/h.

Dane techniczne

Silnik i napęd:


  • Typ: V6, 90supo/sup
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3605 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 300 KM przy 620 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 83,22 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm przy 3750 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1805 kg
  • Stosunek masy do mocy: 6,02 kg/KM
  • Długość: 4970 mm
  • Wysokość: 1418 mm
  • Rozstaw osi: 2920 mm

Osiągi:


  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,80 s
  • Prędkość maksymalna: 261 km/hblock position=\inside7748/block

Źródło: Kahn Design

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam