WAŻNE
TERAZ

Sabotaż na kolei: prokuratura wydała listy gończe

Jak wygląda nowy Swift?

W ostatnim czasie, w Internecie pojawiało się coraz więcej zdjęć najnowszej, czwartej generacji Suzuki Swift, ukrytej pod kamuflażem. Wszystko to za sprawą finalnych, przed wprowadzeniem auta do produkcji seryjnej, testów. Suzuki postanowiło nie fatygować reporterów, w ostatnich dniach samo upubliczniło kilka dobrej jakości zdjęć i garść informacji na temat nowej odsłony swojego kompakta.

Obraz
Rafał Warecki

W ostatnim czasie, w Internecie pojawiało się coraz więcej zdjęć najnowszej, czwartej generacji Suzuki Swift, ukrytej pod kamuflażem. Wszystko to za sprawą finalnych, przed wprowadzeniem auta do produkcji seryjnej, testów. Suzuki postanowiło nie fatygować reporterów, w ostatnich dniach samo upubliczniło kilka dobrej jakości zdjęć i garść informacji na temat nowej odsłony swojego kompakta.

Nadwozie nowego Swifta w porównaniu do schodzącego z rynku modelu nieco urosło. Wymiary gabarytowe trzeciej generacji wynosiły 3765mm długości, 1690mm szerokości i 1500mm wysokości, teraz przedstawiają się następująco 3850mm x 1695mm x 1510mm. Rozstaw osi zwiększono o 50mm. Mimo tego, że pojazd jest o 85mm dłuższy, nie należy spodziewać się stylistycznej rewolucji.

Obraz

Przednie reflektory i zderzak pociągnięto nieco bardziej krągłymi liniami, jednak jest to niemal kopia poprzedniej wersji. Zmodyfikowany przód ma zapewnić także wyższy poziom bezpieczeństwa w wypadku zderzenia z pieszym.

Z profilu widać mocniej opadającą linię dachu, co przy przestylizowanym słupku C zaowocowało mniejszą szybą w tylnych drzwiach.

Zdjęcia udostępnione przez japońskiego producenta nie zdradzają tylnego pasa samochodu, jednak na podstawie ujęć mniej oficjalnych można zauważyć mocniej wyciągniętą i mniej kanciastą pokrywę bagażnika kończącą się bezpośrednio nad miejscem tablicy rejestracyjnej, a także kształtne, przedłużające linię klapy reflektory. W porównaniu do trzeciej generacji, samonośna konstrukcja nadwozia została wykonana z mocniejszego i jednocześnie lżejszego gatunku stali.

W ofercie pojawią się także całkowicie nowe jednostki napędowe, dotychczasowy motor o pojemności 1.3 litra (91KM/116Nm) zostanie zastąpiony przez 1.2 litrowy Dual VVT generujący 94KM (przy 6000rpm) mocy i 118Nm (przy 4800rpm) momentu obrotowego. Zużycie paliwa nowej jednostki współpracującej z przekładnią manualną ma wynieść w cyklu mieszanym 5.0 litra na 100km (emisja CO2 116g/km) , w porównaniu do poprzedniego silnika o zapotrzebowaniu 5.8 litra, jest to krok naprzód.

Obraz

W 2011 roku oferta zostanie zasilona o silnik Diesla o pojemności 1.3, który zadowoli się nawet 4.2 litra oleju napędowego (emisja CO2 109g/km). Zarówno do motoru z zapłonem iskrowym jak i samoczynnym będzie dostępna opcja skrzyni automatycznej. Oficjalna premiera zarówno wersji trzydrzwiowej jak i pięciodrzwiowej już jesienią bieżącego roku. Spodziewana cena w Europie ma wynieść około 13.500 Euro.

Źródło: Motorauthority

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Koniec z przestarzałymi limitami prędkości. Kierowcy ze wsi docenią zmianę
Koniec z przestarzałymi limitami prędkości. Kierowcy ze wsi docenią zmianę
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟