Inter Europol Competition zakończył sezon ELMS

Zespół Inter Europol Competition zakończył w miniony weekend sezon European Le Mans Series dwoma wyścigami na torze Autódromo Internacional do Algarve, niedaleko miasta Portimão na południowym wybrzeżu Portugalii.

Zdjęcie ilustracyjneZdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | IEC

Prognoza pogody okazała się trafna. Przewidywała ona deszczową i pochmurną pogodę podczas finałowego weekendu European Le Mans Series, a pierwsza godzina finału sezonu została przerwana czerwoną flagą po kilku okrążeniach za samochodem bezpieczeństwa. W końcu wyścig się rozpoczął i okazał się interesującym widowiskiem, w dużej mierze bezproblemowym dla dwóch załóg zespołu Inter Europol Competition, a załogi LMP3 #13 i LMP2 #43 zajęły czwarte miejsca w swoich klasach.

Po sesjach treningowych, w sobotę na suchym torze odbyła się sesja kwalifikacyjna, w której Kai Askey wywalczył szóste pole startowe w klasie LMP3, a Olli Caldwell był piąty w LMP2.

Wyścig został skrócony z zaplanowanych czterech do trzech godzin po opóźnionym starcie i późniejszej przerwie. Miguel Cristóvão w prototypie Ligier LMP3 #13 szybko awansował na drugą pozycję, walcząc o prowadzenie w wyścigu z rywalami w podobnym samochodzie #11. Strategia odegrała dużą rolę - rywale zdecydowali się na długi postój na początku wyścigu, podczas gdy załoga #13 zrobiła to w końcówce wyścigu.

Niestety, ostatecznie nie wyszło to na dobre. Z początku Miguel przesunął się na czoło, a potem na czele stawki znalazł się Kai Askey. Wyatt Brichacek przejął prototyp #13 na ostatnią zmianę, ale po dłuższym ostatnim postoju powrócił na tor na piątym miejscu, po czym udało mu się odzyskać jedną pozycję przed flagą w szachownicę.

Podobna sytuacja miała miejsce w przypadku trio LMP2 #43 w składzie Rui Andrade, Olli Caldwell i Jonathan Aberdein. Kierowcy pokazali świetne tempo w różnych fazach weekendu, ale ostatecznie dzień wyścigu był nieco rozczarowujący i oni również musieli zadowolić się czwartym miejscem.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Wcześniejszy piątkowy wyścig należał do tych, o których zespół chciałby jak najszybciej zapomnieć, pomimo świetnego występu Miguela, który prowadził w klasie LMP3 podczas swoich dwóch przejazdów. Mocne uderzenie w krawężnik w dalszej części wyścigu spowodowało pęknięcie obudowy sprzęgła, powodując wyciek oleju na gorący układ wydechowy.

Po ugaszeniu pożaru, zespół musiał dokonać niezbędnych rozległych napraw w samochodzie #13, które trwały do późnej nocy. Z kolei żółto-zielony prototyp #43 stracił dużo czasu podczas pierwszego przejazdu, a później załoga otrzymała karę czasową za naruszenie przepisów o czasie jazdy kierowców, przez co spadł na koniec stawki.

W Michelin Le Mans Cup sezon zakończył się pierwszymi punktami dla załóg #15 Chris Short / Bryson Morris oraz #13 Ben Stone / Santi Concepcion. Podczas pierwszej fazy wyścigu padał lekki deszcz, który z biegiem czasu przekształcił się w prawdziwą ulewę. W przeciwieństwie do przedostatniej rundy na torze Spa-Francorchamps, runda w Portimão przyniosła sporo dobrego ścigania do 31. okrążenia, kiedy to wyścig został zneutralizowany i ostatecznie zakończył się 30 minut przed czasem.

Inter Europol Competition udaje się teraz do Bahrajnu, gdzie 4 listopada odbędzie się finałowa runda Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA.

Źródło artykułu: Informacja prasowa
Wybrane dla Ciebie
Polonez ze znikomym przebiegiem na sprzedaż. Cena? Lepiej usiądź
Polonez ze znikomym przebiegiem na sprzedaż. Cena? Lepiej usiądź
Niemcy nie rezygnują z dużych diesli. Uwielbiany silnik wraca do oferty
Niemcy nie rezygnują z dużych diesli. Uwielbiany silnik wraca do oferty
Renault Espace V (2015-2023) – opinie i typowe usterki
Renault Espace V (2015-2023) – opinie i typowe usterki
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯