Aston Martin Valkyrie wystartuje w Le Mans. Wiemy kiedy

Brytyjczycy wracają do projektu wyścigówki, która będzie reprezentować markę w klasie Hypercar. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, Valkyrie wyjedzie na światowe tory w sezonie 2025.

Aston Martin Valkyrie HypercarAston Martin Valkyrie Hypercar
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Aston Martin
Aleksander Ruciński

Aston Martin oficjalnie wraca do planów związanych ze startami w wyścigach długodystansowych. Ich prototypowy model Valkyrie ma reprezentować markę w seriach WEC i IMSA. Firma pracuje obecnie nad spełnieniem wymogów homologacyjnych.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, Valkyrie weźmie udział w tak prestiżowych wyścigach jak 24h Daytona, Sebring czy w końcu kultowym Le Mans. Wsparciem w rozwoju pojazdu będzie doświadczony zespół Heart of Racing.

Zgodnie z zapowiedziami, wyścigowe wydanie Valkyrie będzie zauważalnie różnić się od produkcyjnego samochodu marki. Ma być dłuższe i zupełnie inne pod kątem aerodynamiki. Co zaskakujące - 6,5-litrowe V12 nie dostanie wsparcia hybrydy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Marka jest pewna swego. Zdecydowanie czuć bojowego ducha.

- Byliśmy obecni w Le Mans od samego początku. Wygraliśmy w 1959 roku i zaliczyliśmy 19 tryumfów w swoich klasach. Teraz wracamy na scenę, by napisać nową historię z udziałem wyścigowego prototypu inspirowanego najszybszym samochodem produkcyjnym, jaki kiedykolwiek zbudował Aston Martin - mówi szef marki, Lawrence Stroll.

  • Aston Martin Valkyrie Hypercar
  • Aston Martin Valkyrie Hypercar
  • Aston Martin Valkyrie Hypercar
  • Aston Martin Valkyrie Hypercar
  • Aston Martin Valkyrie Hypercar
[1/5] Aston Martin Valkyrie Hypercar Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Aston Martin
Wybrane dla Ciebie
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie