Inside Koenigsegg - serial o powstawaniu szwedzkich hiperaut [aktualizacja]

Koenigsegg we współpracy z kanałem Drive zaprezentuje serię filmów wyjaśniających, jak konstruowane są sportowe maszyny. Pierwszy odcinek zostanie wyemitowany już 8 stycznia.

Christian Von KoenigseggChristian Von Koenigsegg
Piotr Ślusarczyk

Koenigsegg we współpracy z kanałem Drive zaprezentuje serię filmów wyjaśniających, jak konstruowane są sportowe maszyny. Pierwszy odcinek zostanie wyemitowany już 8 stycznia.

O procesie projektowania i produkcji swoich supersamochodów, a w szczególności modelu Agera R, opowie sam Christian von Koenigsegg. Poruszone zostaną kwestie dotyczące doboru materiałów, aerodynamiki, wyglądu, konstrukcji silnika oraz procesu testowania aut. Serial będzie liczył 9 odcinków, które nagrano w siedzibie Koenigsegga w Angelholm w Szwecji.

Pierwszą część będzie można zobaczyć we wtorek 8 stycznia na kanale Drive w serwisie YouTube. O pomyśle na to przedsięwzięcie opowiedział krótko założyciel szwedzkiej marki:

Jestem pewien, że rozwiązania techniczne stosowane dziś w hipersamochodach takich jak Koenigsegg Agera R będą powszechne w seryjnie produkowanych samochodach jutra. Widzowie serialu dowiedzą się, jak będą wyglądały samochody za 20 lat - o ile będą szybsze, lepiej prezentujące się stylistycznie i ile wydajniejsze w każdym możliwym aspekcie.

/Inside Koenigsegg Teaser

[aktualizacja 8 stycznia]

Zgodnie z zapowiedzią pojawił się dziś pierwszy odcinek serii Inside Koenigsegg. Jest on poświęcony włóknu węglowemu. Kolejnych części możecie wypatrywać na kanale Drive.

Carbon Fiber Construction - /INSIDE KOENIGSEGG

Źródło: DriveKoenigsegg

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej