Ile kosztuje nowy Nissan Qashqai? Znamy cennik japońskiego hitu po liftingu
Na polskim rynku zadebiutował nowy Nissan Qashqai. Awangardowy wygląd odświeżonego crossovera kryje sporo nowości, w tym zintegrowane usługi Google i wersję wyposażenia N-Design. Znajdziemy tu też rozwiązania przez klientów znane i lubiane, jak hybrydowy napęd e-POWER. Od jakiej kwoty zaczyna się cennik nowego Nissana Qashqaia?
Klienci do wyboru mają szeroki wachlarz konfiguracji. Nowy Qashqai dostępny jest w aż pięciu wersjach wyposażeniowych oraz pięciu odmianach napędowych. Wariantem podstawowym jest Acenta. Ta wersja wyposażenia, chociaż najtańsza, daje zaskakująco sporo. Dostaniemy tu w standardzie między innymi automatyczną klimatyzację dwustrefową, kamerę cofania, 12,3-calowy ekran inforozrywki (większy od przedliftowego 9-calowego) z Android Auto i Apple CarPlay, asystenta utrzymania pasa ruchu, inteligentny tempomat, 6 poduszek powietrznych, tylne czujniki parkowania, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, przednie i tylne światła LED.
Acenta z podstawowym napędem DIG-T MHEV 140 KM z 6-biegowym manualem i napędem na przód kosztuje od 138 tys. zł. Tę wersję wyposażenia możemy skonfigurować także z wariantem MHEV 158 KM z przekładnią ręczną (od 142 300 zł) i automatyczną (od 152 300 zł) oraz hybrydą e-POWER (od 167 200 zł).
Drugim poziomem wyposażenia jest N-Connecta, który z podstawowym napędem kosztuje od 151 tys. zł. Za wariant 158-konny zapłacimy od 155 300 zł. Jeśli zechcemy dołożyć do tego skrzynię biegów XTRONIC, cena wzrośnie do 165 300 zł. W tej wersji wyposażeniowej pojawia się jeszcze jeden wariant napędowy względem Acenty. Jest tu dostępny DIG-T MHEV 158 KM z napędem 4WD. Taka wersja kosztuje od 172 900 zł. Topowy napęd hybrydowy w wersji N-Connecta startuje od 180 200 zł.
Ponad to, co dostaniemy w odmianie Acenta, drugi poziom wyposażenia oferuje także przednie czujniki parkowania, inteligentny asystent automatycznego parkowania (tylko z napędem e-POWER), relingi dachowe, przyciemniane szyby, dodatkowe 2 gniazda USB-C dla pasażerów tylnej kanapy, bezprzewodową ładowarkę dla telefonów, automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne, system multimedialny ze zintegrowanymi usługami Google, 12,3-calowy wyświetlacz cyfrowych zegarów, oświetlenie ambientowe, podgrzewane fotele przednie, kierownicę i przednią szybę oraz wiele innych dodatków.
Debiutujący w nowym Nissanie Qashqaiu poziom wyposażenia N-Design startuje od 163 850 zł ze 140-konną miękką hybrydą. Wersja napędowa DIG-T MHEV 158 KM zaczyna się od 168 150 zł. Za wariant ze skrzynią XTRONIC zapłacimy 179 550 zł. Napęd 4WD wymaga dopłaty 7600 zł. Za oszczędną hybrydę e-POWER w wersji wyposażenia N-Design zapłacimy 194 450 zł. Co ciekawe, identycznie kształtują się ceny napędów w wersji wyposażenia Tekna. Jakie są więc różnice między tymi wariantami oraz wcześniej wymienionym N-Connecta?
Obydwie wersje dostają (ponad to, co jest w niżej plasowanych odmianach) system adaptacyjnych przednich świateł full LED, kierunkowskazy sekwencyjne LED, dach panoramiczny, rozbudowane oświetlenie ambientowe. Różnią się za to m.in. relingami dachowymi, które w Teknie są srebrne, a w N-Design są czarne, podobnie jak wszystkie elementy dekoracyjne na nadwoziu. Muszą one bowiem pasować do dwukolorowego malowania karoserii, które jest najważniejszym wyróżnikiem nowej wersji w gamie Nissana Qashqaia. Górna część nadwozia, czyli wszystkie elementy powyżej linii szyb, są lakierowane na czarno, natomiast dolna – na wybrany przez klienta kolor. N-Design ma także wykończenie konsoli środkowej i boczków alcantarą. Ten sam materiał jest także użyty do tapicerowania foteli.
Topową odmianą jest Tekna+. Tutaj znajdziemy m.in. wykończenie alcantarą łączone z pikowaną skórą premium. Przednie fotele mają także funkcję masażu. Tekna+ jest jedyną wersją oferującą w pełni elektrycznie regulowany fotel pasażera wraz z 4-kierunkowym sterowaniem podparciem odcinka lędźwiowego. Standardem jest tu także system nagłośnienia Bose (w Tekna i N-Design wymaga on 3000 zł dopłaty).
Wersja Tekna+ nie jest oferowana z bazowym silnikiem. Cennik otwiera więc 158-konny DIG-T MHEV z 6-biegową skrzynią ręczną za kwotę 175 650 zł. Wyżej w ofercie jest wersja ze skrzynią XTRONIC (od 187 350 zł), napędem na 4 koła (od 194 950 zł) oraz topowa hybryda e-POWER (od 202 250 zł).
Z okazji premiery nowego crossovera Nissan przygotował specjalną ofertę promocyjną. Obejmuje ona wszystkie warianty Qashqaia, dla których ceny są 6-9 tys. zł niższe od standardowych. Dzięki temu cennik otwiera kwota 132 tys. zł za 140-konny wariant z wyposażeniem Acenta. Z kolei N-Design startuje od 154 850 zł (9 tys. zł obniżki). Flagową hybrydę z topowym wyposażeniem można mieć za 193 250 zł.