IAA Frankfurt 2019: których producentów samochodów nie będzie i dlaczego?

Salon samochodowy we Frankfurcie zbliża się coraz większymi krokami, a na nim szykują się ciekawe premiery. Sprawdziliśmy też, kogo z dużych producentów nie będzie i zapytaliśmy dlaczego.

IAA Frankfurt nie są największym wydarzeniem w branży, dlatego kilku producentów zrezygnowało z uczestnictwa w salonie samochodowymIAA Frankfurt nie są największym wydarzeniem w branży, dlatego kilku producentów zrezygnowało z uczestnictwa w salonie samochodowym
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe / IAA
Marcin Łobodziński

12 września we Frankfurcie nad Menem odbędzie się kolejna wystawa IAA Frankfurt. To jedne z największych targów tego typu w Europie. Zobaczymy tam kilka nowych modeli, których jeszcze widzieć nie mogliśmy.

Będą to m.in. długo oczekiwany Porsche Taycan, bardzo interesujący Land Rover Defender, a także bardziej przyziemne samochody, takie jak nowy Hyundai i10 czy Volkswagen ID.3. Jest to tez miejsce, gdzie na żywo będzie można obejrzeć modele, które do tej pory pokazywano jedynie na zdjęciach czy wąskim grupom dziennikarzy.

Podczas IAA nie zabraknie także firm tuningowych oraz małych producentów oferujących pojedyncze modele produkowane w niskim nakładzie. Zabraknie jednak kilku dużych marek takich jak Mazda, Nissan, Kia, Toyoty wraz z Lexusem czy Grupy FCA. Zapytaliśmy kilku przedstawicieli o przyczynę nieobecności.

– Wykładnia dość prosta: Toyota globalnie usystematyzowała swoje aktywności targowe. Chcemy być obecnymi na najważniejszych wydarzeniach z tego obszaru na każdym z kontynentów. W Europie wybór padł na Genewę – powiedział Robert Mularczyk reprezentujący Toyotę i Lexusa. – To najbardziej spektakularne i zarazem otwierające sezon wydarzenie Starego Kontynentu. I tam będzie można zobaczyć stoiska Toyoty oraz Lexusa wiosną 2020 roku – dodał.

Podobne stanowisko ma Mazda.

– Na początku tego roku zakomunikowaliśmy, że w Europie będziemy obecni na jednym tego typu wydarzeniu o skali światowej rocznie i były to targi motoryzacyjne w Genewie – odpowiada Szymon Sołtysik. – Jest to podyktowane chęcią skupienia się na obecności w miejscach, które pozwolą doświadczyć marki Mazda i zaprezentować nasze samochody w bardziej bezpośredni sposób. Przykładem z tego roku, właśnie w Niemczech, jest projekt Mazda Experience – wyjaśnia.

Również grupa FCA wybrała Genewę jako jedyne miejsce, w którym warto się pokazać i to trwa już od dwóch lat.

Przyczyną nieobecności Nissana jest zaangażowanie się w innego rodzaju wydarzenia.

– Firma podjęła decyzję o ograniczeniu angażowania się w duże targi motoryzacyjne na rzecz zwiększenia obecności na wydarzeniach technologicznych, jak np. CES czy CeBIT – tłumaczy Dorota Pajączkowska z Nissana.

Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł