Hyundai wraca do WRC z i20 - powrót do WRC [aktualizacja]

W 2003 roku Hyundai wycofał się z Rajdowych Mistrzostw Świata i bardziej skupił się na produkcji aut, co wyszło koreańskiej marce na dobre. Teraz kiedy firma coraz śmielej poczyna sobie na rynku, postanowiła powrócić do WRC, tym razem z modelem i20.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

W 2003 roku Hyundai wycofał się z Rajdowych Mistrzostw Świata i bardziej skupił się na produkcji aut, co wyszło koreańskiej marce na dobre. Teraz kiedy firma coraz śmielej poczyna sobie na rynku, postanowiła powrócić do WRC, tym razem z modelem i20.

Na targach motoryzacyjnych w Paryżu zaprezentowany został nowy Hyundai i20 WRC w wersji koncepcyjnej. Auto jest jedynie przykładową wizualizacją tego, jak miałby wyglądać rajdowy samochód koreańskiej marki, a w tym konkretnym egzemplarzu nie widać żadnych elementów wewnątrz.

Tak czy inaczej Hyundai zamierza wrócić do rajdów samochodowych po prawie dekadzie nieobecności. Nie wiadomo, czy to ostatnie segmentowe "zejście w dół" w WRC, czy też sukces koreańskiej marki, ale im więcej fabrycznych producentów w jakichkolwiek seriach rajdowych i wyścigowych, tym lepiej.

Hyundai ostatecznie nie podał daty powrotu na rajdowe trasy, ale ich celem jest sezon 2014. Pierwszych testów należy się spodziewać już w przyszłym roku.

[aktualizacja 29 września]

Najświeższe zdjęcia z paryskiej premiery możecie zobaczyć w poniższej galerii.

Obraz

[aktualizacja 4 października]

W sieci ukazało się wideo promujące nowego Hyundaia i20 WRC. Zgodnie z oczekiwaniami auto ma być napędzane turbodoładowaną jednostką o pojemności 1,6 l produkującą 300 KM. Napęd będzie przekazywany na obie osie za pośrednictwem sekwencyjnej przekładni.

  • Obraz
  • Obraz
  • Hyundai i20
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/23] Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯