Hyundai wraca do WRC z i20 - powrót do WRC [aktualizacja]

W 2003 roku Hyundai wycofał się z Rajdowych Mistrzostw Świata i bardziej skupił się na produkcji aut, co wyszło koreańskiej marce na dobre. Teraz kiedy firma coraz śmielej poczyna sobie na rynku, postanowiła powrócić do WRC, tym razem z modelem i20.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

W 2003 roku Hyundai wycofał się z Rajdowych Mistrzostw Świata i bardziej skupił się na produkcji aut, co wyszło koreańskiej marce na dobre. Teraz kiedy firma coraz śmielej poczyna sobie na rynku, postanowiła powrócić do WRC, tym razem z modelem i20.

Na targach motoryzacyjnych w Paryżu zaprezentowany został nowy Hyundai i20 WRC w wersji koncepcyjnej. Auto jest jedynie przykładową wizualizacją tego, jak miałby wyglądać rajdowy samochód koreańskiej marki, a w tym konkretnym egzemplarzu nie widać żadnych elementów wewnątrz.

Tak czy inaczej Hyundai zamierza wrócić do rajdów samochodowych po prawie dekadzie nieobecności. Nie wiadomo, czy to ostatnie segmentowe "zejście w dół" w WRC, czy też sukces koreańskiej marki, ale im więcej fabrycznych producentów w jakichkolwiek seriach rajdowych i wyścigowych, tym lepiej.

Hyundai ostatecznie nie podał daty powrotu na rajdowe trasy, ale ich celem jest sezon 2014. Pierwszych testów należy się spodziewać już w przyszłym roku.

[aktualizacja 29 września]

Najświeższe zdjęcia z paryskiej premiery możecie zobaczyć w poniższej galerii.

Obraz

[aktualizacja 4 października]

W sieci ukazało się wideo promujące nowego Hyundaia i20 WRC. Zgodnie z oczekiwaniami auto ma być napędzane turbodoładowaną jednostką o pojemności 1,6 l produkującą 300 KM. Napęd będzie przekazywany na obie osie za pośrednictwem sekwencyjnej przekładni.

  • Obraz
  • Obraz
  • Hyundai i20
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/23] Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Tesla wróciła na szczyt. Te auta Europejczycy kupowali we wrześniu
Tesla wróciła na szczyt. Te auta Europejczycy kupowali we wrześniu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł