Hyundai i20 N wyceniony w Polsce. Fiesta ST zyskała mocnego rywala
Mniejszy brat genialnego i30 N nareszcie wjechał do polskich salonów. 204-konny silnik turbo i mechaniczna szpera (w bogatszej wersji) to najważniejsze wyróżniki i20 N. Auto wydaje się świetną propozycją dla poszukujących szybkiego hatchbacka w stosunkowo atrakcyjnej cenie.
18.03.2021 | aktual.: 16.03.2023 14:13
Ford Fiesta ST i VW Polo GTI mają nowego rywala, który ma szanse zdominować klasę gorących hatchbacków segmentu B. Wygląda ostro, ma mocny silnik i niezłe wyposażenie. I choć jest nieco droższy od wspomnianej Fiesty, może okazać się bardziej popularny.
Powód jest prosty - to mocniejszy, 4-cylindrowy silnik 1.6 T-GDI o mocy 204 KM, który pozwala osiągać setkę w 6,2 sekundy i rozpędzać się do 230 km/h. Ci, którzy chcą cieszyć się takimi osiągami, muszą przygotować minimum 99 900 zł - właśnie tyle kosztuje bazowa wersja wyposażenia N.
Poza nią klienci mogą wybrać też bogatsze wydanie N Performance i na tym możliwości się kończą. Niewykluczone jednak, że z czasem do oferty dołączy również odmiana z automatyczną skrzynią biegów. Póki co 6-stopniowy manual jest jedyną dostępną przekładnią.
Hyundai i20 N - ceny i wersje wyposażenia:
- N - od 99 900 zł - standardowo m.in. asystent utrzymania pasa ruchu, asystent unikania kolizji z wykrywaniem pieszych i rowerzystów, manualna klimatyzacja, kamera cofania, 18-calowe felgi z oponami Pirelli P Zero, pełne światła LED, multimedia z ekranem o przekątnej 10,25 cala, sportowe fotele częściowo pokryte skórą
- N Performance - od 108 900 zł - dodatkowo m.in. czujnik deszczu, bezkluczykowy dostęp, automatyczna klimatyzacja, podgrzewana kierownica, podążanie na pasie ruchu, podgrzewane fotele, czujniki parkowania, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu LSD, bezprzewodowa ładowarka smartfona
Chętni mogą już składać zamówienia. Czas pokaże, czy i20 N okaże się równie popularny co jego większy brat.